Hjärtljud med tratt
Någon som vet hur tidigt man kan höra bebisens hjärtljud med tratt? Vi vill inte använda doppler då vi är oroliga för strålning och våran BM verkar helt okunnig.
Någon som vet hur tidigt man kan höra bebisens hjärtljud med tratt? Vi vill inte använda doppler då vi är oroliga för strålning och våran BM verkar helt okunnig.
ja dom brukar ju inte vilja lyssna på hjärtljuden fören efter UL eftersom de kan vara svårt att höra då även med en doppler....
Å då är de ju en del BM som använder sig av en tratt fortfarande.... så de är väl kanske mer lovligt att du hör efter UL ca V.17-18....
Våran BM var väldigt envis att vi skulle lyssna på hjärtat vid inskrivningen, hon letade både länge och väl men hittade ingenting. Jag supernervös fick tid för VUL nästa dag och där hittade vi tack och lov en liten kott med tickande hjärta (bara v9) men jag hade gärna sluppit allt detta.
Tack för ditt svar, hoppas nu bara att hon har en tratt.
ok... ja min BM ville inte att vi skulle lyssna fören efter UL eftersom de kan vara svårt att höra och de brukar ju inte vilja göra en orolig....
för vi proppseda på att vi ville höra i v 12 eller nå sånt men hon var väldigt hård, men till slut lyckades vi övertala henne
men de var ju tur att ni hörde nå efter ett tag iaf.... lycka till och nog tror jag väl hon ska ha en tratt däör någonstans... de är väl bara för bekväma.....