• Anonym

Alla ni som gjort eller ska göra bröstförstoring, se hit!

Vet att det finns en del trådar om det här ämnet, men kan vi inte starta en ny?
    Jag liksom många andra har ju tusentals frågor innan vi bestämmer oss.

jag vill göra en bröstförstoring nästa sommar, jag skall ta ett lån till detta eftersom jag mår sååå piss över mina icke befintliga bröst, fyller inte ut en a--kupa..blää!

Som sagt jag undrar massor över vilka klliniker som finns, vem som erbjuder dom bästa operationerna med bra garantier och säkerhet och till vilka priser?
    jag vill gärna veta vad man betalat för övernatning,mat, återbesök och vad som händer om inläggen blir nått fel på efter en tid, kommer jag få betala det själv? osvosv..dom klassiska frågorna alltså.

så kan vi inte samlas här och hjkälpa varandra på traven?

• Svar på tråden Alla ni som gjort eller ska göra bröstförstoring, se hit!
  • Anonym (hängis)

Jag Lånar din tråd. Ska göra bröstförstoring+lyft. har bokat konsultation på två olika kliniker. Det skiljer ca 7500:- på dem, ganska mycket pengar. Ena 37 000:- och den andra 44 500:-

Hur kollar man upp klinikernas/läkarens rykte å om dem blivit anmälda osv?

• Anonym

som jag har förstått det så finns det en sida som heter qvinna.se eller nått sånt, där står det vart man kan ringa om man vill kolla upp läkarem, det går oxå att maila till dom och frga om råd och så..

hur stora bröst har du nu och hur stora vil du ha dom?
    vilka implantat funderar du över?
    skall du låna till op?
    proforma är tydligen en jätteseriös klinik som har en av dom bästa implantaten, det fick jag till svcar från en tjej som jobbar för qvinna.se
    där kostar det 34 000 för en operation, det jag underar..sen har jag läst om strandkliniken som verkar ha en jätteproffsig plastik kirurg..
    där kostar det 37 000 och narkos,övernattning,3 återbesök och en 1 års kontroll ingår, även måltider ocgkså om jag inte mins fel..

jag vill ju ha ett ganska billigt, men väldigt säkert och trygg klinik..

• Anonym (Tuttankamo)

Jag förstorade mina bröst i feb-07. Jag fyllde knappt en A-kupa.
    Jag gjorde det på Lidingökliniken. Lade in hallongelè genom armhålan och jag är jättejätte nöjd. Det kostade 39000:-.

• Anonym (12 oktober)

Jag har bokat tid för en bröstförstoring den 12 oktober i år.
    Jag längtar jättemycket och det börjar ändå närma sig lite sakta.
    Jag ska opa mig på Eriksbergskliniken och undrar ifall det är någon annan här som opat sig där.
    Har just nu inga bröst alls och efter operationen vill jag ha en c-kupa.
    Ha det bra

• Anonym (M)

Hej tjejer!

Jag gjorde min förstoring i nov. 06 så boobsen fyllde 8 månader nyss Kalaster kostade 49 000:- Hos AK & kunde inte vara mer nöjd!!
    Inga komplikationer, inga fula ärr, inga sne tuttar eller fula former. De vet vad de gör!

Har vänner som betalat betydligt mindret & fått en massa komplikationer bla. med ingen känsel eller fula ärr. Så valet av klinik är viktigt!

Svara mer än gärna på alla era frågor

Kram kram

• Anonym

åhh vad avis jag blir på alla er som skall operera "snart"

har tänkt på en annan sak, hur lång tid eller kort tid kan det dröjja innan man måste byta ut sina inlägg?
    eller om dom spricker.

jag skulle mog nätt och jäm,t ha råd att betala tillbaka på ett lån i månaden, men om de blir så att jag måste byte ut efter 3-4 år då innebär det att jag måste ta ett lån till :S och det kan jag inte med den lönen jag har.

någon som vet något om hållbarhets tid och vad det normalt brukar ligga på?

• Mizz Turko

har inte gjort eller ska göra bröst-op men om ni vill kolla upp kliniken eller läkare ring och hör efter med Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd (HSAN) och med Socialstyrelsen som utfärdar läkarnas leg...

de har koll vilka som har fått varningar, klagomål etc.

• Anonym (hängis)

har funderat endel på vart man kan kolla läkaren, så det var ett toppen tips: Mizz Turko.

Har bestämt mig för en klinik i strömstad så i oktober blir det av.
    Nu e det så, för att citera läkaren: -du har så dålig hudkvalite. så mina implantat kommer läggas ovanpå bröstmuskeln.

Är det någon som har gjort det? Å ser det väldigt "konstgjort" ut?

• Anonym (Booobies)

Jag har haft mina impplantat i 10 år utan problem. Jag har aldrig ångrat mitt ingrepp, har gjort min bröst "så de passar mig" dvs inga monsterboobies utan inom ramarna.Ingen som inte vet om det ser det förutom ett par snygga bröst typ.

• Anonym (hängis)

Boobies: Ligger dina implantat under eller över bröstmuskeln?

• Anonym

boobies..ok det låter ju suveränt!
    hur lång hållbarhetstid är de på implantat över huvudtaget vet du det?
    vad kan gå fel efter en operation?

• Anonym

men ni som gjort operation eller ska göra?
    hur finansierade ni det?

• Anonym (hängis)

Jag har tagit ett banklån. 7% ränta betalar på 4år

• Anonym (M)

Mina ska hålla i över 10 år & då får jag nya via försäkringen som ingick i min OP hos AK.
    Implantaten ligger under muskeln på mig, vilket ger det snyggaste resultatet när man har obefintliga bröst själv.
    Har min boobs så "döljer" ju de egna bröstet implantatet, vilket gör att man kan lägga över. Det är även störst chans att kunna amma om man gör under.
    Vi tog ett lån men betalade tillbaka direkt nästan.

När ska ni Op'a er?

• Anonym (12 oktober)

Anonym M:
    Vad tog du för lån? Har funderat på lån hos Medcial finans för att få deras försäkring men sen betala tillbaka nästa månad typ.
    Men jag vet inte om det funkar så.

• Anonym

jag har läst lite om medical finance men förstår inte riktigt allt.
    vad får man om man lånar hos dom och vad kan man betala i månaden??

någon som vet nått om strrandkliniken i stockholm??

• Anonym (Booobies)

Jag har mina inlägg under bröstmuskeln. Silkon, knottrig yta för att förhindra kapselbildning.Jag tog ett banklån då det begav sig..helt klart värt det.. Vet inte hur länge implantaten håller..

Svar på tråden Alla ni som gjort eller ska göra bröstförstoring, se hit!