leverans tid för nytt kök???
undrar hur långtid det tog för er som köpt nytt kök att få hem det??
undrar hur långtid det tog för er som köpt nytt kök att få hem det??
8 veckor längre än de sa från början. Så totalt tog det väl tre månader ungefär. Handla aldrig på Kvik i kungens kurva
2 veckor var leveranstiden för vårt kök från Ikea!
Däremot tog de måttbeställda bänkskivorna 5 veckor, men det gjorde inget då det nästan tog dessa 3 veckor att montera köket .
Väljer man av Ikea´s kök som är lagervaror så får du köket med dig direkt när du är i affären!
från vilket bolag har du beställt köket?
jag har inte bäställt nåt än men det kan ju vara bra att veta ungefär så att man inte står där med ett färdigt hus men inget kök
Vi beställde vårt kök på IKEA, tog med det hem samma eftermiddag
Vi har också kök från IKEA och det skulle ta ung 2-3 veckor men vi beställde innan och valde längre leveranstid.
ok, från vart hade du tänkt beställa köket då?
Olika firmor har ju olika leveranstider.
Ikea ex kan du ta med det hem samma dag. medans andra firmor kan du få vänta i veckor alt månader...
En fd arbetskamrat beställde kök från Ballingslöv, det tog nog 3-4 månader. Hör dig för hos den leverantör du är intresserad av - de kan förhoppningsvis ge dig ungefärlig leveranstid.
1 vecka tog det för IKEA att leverera vårt kök när vi beställt det. Men då var jag där och beställde och köpte med mig hantag till skåpen den dagen, annars hade det tagit längre tid. De gör en sökning på vad som finns inne och hur lång tid det kan tänkas ta. Antingen kan man ta med sig det hem samma dag, annars tar det längre tid om något är slut i lager.
jag tor jag har uteslutit ikea iallafall
jag tror att de flesta stora Ballingslöv, Marbodal etc. har en leveranstid på 5-8 veckor, längre tid om man har speciallösningar eller måttbeställda saker. men levereras det bara i tid så är det ju inget problem, det viktiga är att man kan planera så att man inte står utan kök en dag.
Beställde i mars -07 vårt kök fån Kvik, har inte fått alla delar ännu och det har strulat heeela tiden. Rekommenderas verkligen inte!!!