• MaLevi

Jalle, Julle & Hjulius, minns Ni dom?

Satt och pratade med vännen om tv-program som gick när vi var små Glad Gissa om vi fick oss goda skratt Skrattande

Minns Ni dessa, Jalle, Julle och Hjulius?
    Jag minns dom inte så bra men en scen kan jag inte få ur minnet. Det är två troll som ska poppa popcorn i deras hus (träd) och de använder inte locket, popcornen väller över kastrullen och fyller hela huset och ut genom fönstrerna Skrattande Sen kommer Jalle och Julle i deras lilla bil Hjulius och ser detta.

Programmet ska vara från Norrköping och jag skulle vilja se det igen men jag kan intehitta det någonstans.

Någon som vet var jag kan få tag på detta program???

Vill även se om det är fler här inne på FL, som kommer ihåg dessa roliga och trevliga norrköpingsbor Räcka ut tungan och kan berätta sina minnen av programmet...

Skriv på!!!
    ~ Älska mig mest, när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det mest ~
  • Svar på tråden Jalle, Julle & Hjulius, minns Ni dom?
  • Pollyanna

Jag minns, men kan inte komma på någon särskilt scen/händelse.

• Fiaflopp

Går gate upp och gate ner och glaner i skyltfönstera....

• MaLevi
    HÄRLIGT att se dom igen!!!!

Är precis som jag minns dom Glad
  • Livets Lycka 08

Visst var det härliga ! satt bänkad framför tv när jag var liten

*Mammas älskade skrutt *
  • Seven of Nine

Ja, för tjyvingen! Sann nostalgi för östgötar födda på 70-talet!
    Östgötska går hem - ibland

• MaLevi

Tårtan har jag inte sett, som jag kommer ihåg....hmmmm....nej, tror inte det.

Finns det någon som vet var jag kan köpa Jalle Julle och Hjulius på film???
     VHS eller DVD, vad som helst....
  • Pshevil

Är inte Tårtan och Jalle, Julle och Hjulius samma sak?

• Pshevil

Ja, nu har jag blivit uppläxad av sambon också att det inte är samma sak Fundersam Jag skyller på tillfällig sinnesförvirring...

• Bicky

Javisst! Jag minns de stötte på ett rymdskepp som blippade och plippade!

Svar på tråden Jalle, Julle & Hjulius, minns Ni dom?