• lilla mej

hur gosig kan man vara mot en styvis?

Jag är i ett ganska tidigt stadie i ett för hållande och min partner har en liten dotter på snart 3, det går jätte bra och hon har verkligen accepterat mig. Jag älskar barn och hon är en jätte gullig liten tjej. Men kan man krama och gosa och pussa ett barn som inte är ens eget?

• Svar på tråden hur gosig kan man vara mot en styvis?
  • cicci85

Ja det tycker jag, om barnet vill så är det klart att du ska gosa!

• Blatherskite

Det tycker jag absolut att du kan göra. Är det något som hon vill och du vill, så tycker jag ni ska gosa och kramas så mycket ni bara kan.

• lilla mej

vad bra för jag älskar att leka med henne och vi har riktigt kul ihop, men ibland kommer hon tex och lägger sig vid mig och vill kramas och vill ha god natt puss och så och det känns som jag går över en gräns... Tänker ganska mycket på hur hennes mamma skulle reagera.

Ni som har egna barn hur tyckte ni det var när ert X träffade en ny som skulle vara involverad i ert barns liv?

• Blatherskite

Min sons pappa har inte träffat en ny. Ännu. Men jag hoppas att när det sker, så får min son och den tjejen ett bra förhållande.
    Det är svårt att säga hur jag skulle tänka då. Men i grund och botten tänker man ju på sitt barns bästa. Och jag tror det är jättebra att man har många vuxna runt sig som tycker om en och som man själv tycker mycket om.

• lilla mej

va bra, vill bara att hon ska ha det bra när hon är hos sin pappa och hon ska få göra vad hon vill och att hon vet att jag tycker jätte mycket om henne.

• Dazzle

Du ska göra det som är rätt för barnet. Om barnet har en relation till dig som är så familjelik att hon vill gosas å så, så bör du gosa tillbaka om det känns okej för dig. Att neka/rata närheten barnet söker är nog dåligt för barnet.

Jag har en bonustjej på 6/7 år som älskar å kramas å pussas å pussar mig flera gånger om dagen.. Det är sådan hon är mot sin far och med tiden har hon blivit sådan mot mig med.

Njut och ge kärlek tillbaka när du får den =).

Lycka till

• Yohanna85

ja absolut! jag brukar sno kramar och pussar fr¨ån mitt bonusbarn han är 4år och har kommit in i ett stadie där det inte är så mysigt med pussar, men han skrattar ialf fast man pussar honom med tvång ;)

• luckyme

Jag håller med alla förgående talare!!

NJUT av den bekräftelse du faktiskt fått och behandla henne som du skulle ha behandlat ditt egna barn. Hon kommer ju att leva med dig och kommer att komma till dig med privata tjej grejer som hon inte vill prata med pappa om när hon är hos er och det du gör nu bygger ju för en sån relation!

BONUS grej me det hela är att du kommer att veta vilken slags pappa han komemr att vara den dagen NI får barn!!
    Det visste inte jag när jag fick barn, men det kommer du att veta!!!

Lycka till!

Svar på tråden hur gosig kan man vara mot en styvis?