Min son åt diskmedel vad ska jag göra?
Min son åt precis grummesdisk medel. Min mobil är död och laddaren är hos min mamma så jagkan inte ringa sjukvårdsupplysningen. Börjar få panik. Vad ska jag göra? Är det farlig?
Min son åt precis grummesdisk medel. Min mobil är död och laddaren är hos min mamma så jagkan inte ringa sjukvårdsupplysningen. Börjar få panik. Vad ska jag göra? Är det farlig?
ta det lugnt... var dt handdiskmedel eller maskindisk?
handdiskmedel
är det maskindiskmedel???
gå till en granne och ring giftcentralen.
min son åt lite yes för ett tag sedan och enligt giftinformationenkan de dricka ett par klunkar utan att det är farligt. Maskindiskmedel däremot ska man vara försiktigare med...
grannarna va inte hemma nån av dem
ge han INTE vatten.
ge att dricka, då det kan kännas lite i halsen sa de till mig, så gör ett glas saft!
Låt han dricka vatten så späds de ut, är de en mindre mängd han har fått i sig är de ingen fara...
www.giftinformationscentralen.se/search.asp
länk från giftinformationen om diskmedel
olika bud här....
Enligt giftinformationcentralen så är det INTE farligt med handdiskmedel om de får i sig ett par klunkar, Det kan kännas läskigti halsen sa han och gav mig rådet att ge något att dricka.
Tack. Där stod på hemsidan att handdiskmedel skulle där baa ges lite dryck och att det var ingen fara
evaviola... ja enligt den killen jag pratade med när min son klunkat i sig yes för nåt år sedan...
jaha, tydligen kan man ge dryck.
TS... vad skönt, då hade ju iallafall jag fått rätt information. Hoppas det går bra! Kram
Tycker du ska ta dig ut och leta efter en telefon. Hoppas det inte är nån fara med pojken.
Men sen tycker jag du ska försöka skaffa dig en hemtelefon.
Hej. Min son drack också Grumme diskmedel när han var mindre. På giftcentralen sa de att jag skulle försöka få i honom mycket mjölk. Min son kräkte mycket efter, vilket bara var bra. Hoppas att din son mår bra snart.