• St Tropez

V.33 imorgon och fruktansvärd molvärk i mage och rygg...

Är det normalt? Jag har haft ont hela natten och fortfarande jättevärk!? Kan det vara så att man blandar ihop vanlig magont med "gravidont"?

• Svar på tråden V.33 imorgon och fruktansvärd molvärk i mage och rygg...
  • Tequilamie

Det kan vara svårt att veta vad som är bebismage o vanlig mage.Tycker du ska ringa din bm för en extra koll säkert inget farligt men då kommer du känna dej lugnare.

• St Tropez

Jag skall till BM om 2 dagar, men jag är lite orolig om jag kanske ska ringa henne redan idag eller om jag kan avvakta!?

• Turboplingen

Jag går också in i v.33 imorgon och igår kväll gick jag och la mig med mag och ryggvärk, vaknade med det också imorse.. Jag tror att jag hade mina första sammandragningar igår, då magen var hård (imorse också).. eller så kanske jag var uppsvälld..

Skulle vara intressant och se vad andra skriver då jag också skulle vilja veta..

• nina1977

Min mage är öm och stenhård hela tiden, jag går in i v 34 idag. Ibland när jag sätter mig så gör det jätteont... Har även ont i svanken och mensvärksliknande smärtor. Var lika sist oxå och då kom bebis bf+6 Men jobbigt är det. Önskar bara att det var över...

• Turboplingen

Ont i svanken har jag också varje dag.. är väll ruckbara bäckenbenet som gör att man har ont i svanken och mellan bena? jag kan inte sitta för länge, då har jag svårt att ta mig upp pga smärta mellan bena och i svanken..

• nina1977

Ont mellan benen har jag oxå, foglossning och åderbråck. Är helt knölig där Häromdagen gick en ådra sönder när jag torkade mig efter duschning.... inte så kul. men förhoppningsvis försvinner dom efter BF

• Pernilla3

jag hade "mensvärk" och onda sammandragningar i v31. Det visade sig vara urinvägsinfektion,. har också tryck ner i rumpan och mensvärk till och från. Nu har det även börjat göra ont ut på höfterna också. antar att det är bäckensmärtor för det börjar ju luckras upp nu.

• niinie

jag sitter här just nu och har sedan ca 30 min tillbaka haft värk i nedre delen av ryggen ner mot rumpan och runt magen.. känns som jag knappt vet hur jag ska sitta ligga eller stå för det värker så dant. är i v 32+5. hoppas det kan sluta värka snart...jätteobehagligt. är första barnet så jag har inte varit med om detta innan och vet inte man ska bli orolig eller om man bara ska sitta här och vänta tills det slutar värka?

• Turboplingen

Rör på dig, ta ett varmt bad eller varm dusch.. hjälper bra! Jag fick veta idag av bm att troligtvis är det pga den ruckbara bäckenet som jag har ont i svanken, magen och mellan bena.. så hon grattade mig bara till den härliga delen av graviditeten =p

• Tequilamie
    niinie skrev 2007-07-11 19:26:54 följande:
    jag sitter här just nu och har sedan ca 30 min tillbaka haft värk i nedre delen av ryggen ner mot rumpan och runt magen.. känns som jag knappt vet hur jag ska sitta ligga eller stå för det värker så dant. är i v 32+5. hoppas det kan sluta värka snart...jätteobehagligt. är första barnet så jag har inte varit med om detta innan och vet inte man ska bli orolig eller om man bara ska sitta här och vänta tills det slutar värka?
    Har du så jobbigt så prova ta ett par alvedon o lägg dej o vila går det inte över ska du nog kolla med en BM.
  • niinie

tack för tipsen, jag tog en varm skön dusch och la mig ner i sängen och vilade och då gick det tack och lov över.

Svar på tråden V.33 imorgon och fruktansvärd molvärk i mage och rygg...