• jela1982

omplaceringshundar?

har gogglat runt lite men hittar inte riktigt nån bra sida i från min närhet alla jag sett finns söder ut och dom vill inte att hunden skall komma mer än 4mil bort. vet ni om någon i norrland?

• Svar på tråden omplaceringshundar?
  • jela1982

har kollat in dem och skrivet vet ni om nån fler?

• blommanigbg

Kolla i dagstidningar...

• jela1982

hh verkar hopplöst att hitta

• zegra

Vilken typ av hund vill du ha?

• jela1982

en som passar bra i en branfam och inte behöver allt för mycket aktivitet. och ingen väskhund vill ha en i golden storlek.

har du nån?el va tänkt du på

• Splach
    jela1982 skrev 2007-07-10 12:18:26 följande:
    en som passar bra i en branfam och inte behöver allt för mycket aktivitet. och ingen väskhund vill ha en i golden storlek.har du nån?el va tänkt du på
    på skks hemsida, kan du kolla in gruppen "sällskapshundar" dock klassas en del av dom, som sällskapshundar, fast dom egentligen kanske inte bör.
    Som tex Vit herdehund.

dessa hundar står med i grupp 9 "sällskapshundar"

Bichon frisé
    Bichon havanais
    Bolognese
    Bostonterrier
    Cavalier king charles spaniel
    Chihuahua, korthårig
    Chihuahua, långhårig
    Chinese crested dog
    Coton de tuléar
    Dvärgpudel ( Se: Pudel, dvärg )
    Fransk bulldogg
    Griffon belge
    Griffon bruxellois
    Japanese chin
    Kinesisk nakenhund ( Se: Chinese crested dog )
    King charles spaniel
    Kromfohrländer
    Kungspudel ( Se: Pudel, stor )
    Lhasa apso
    Långhårig moskvadvärgterrier ( Nytt namn: Russkiy toy )
    Löwchen
    Malteser Mellanpudel ( Se: Pudel, mellan )
    Mops
    Moskvadvärgterrier ( Nytt namn: Russkiy toy )
    Papillon
    Pekingese
    Petit brabancon
    Phalène
    Powder puff ( Se: Chinese crested dog )
    Prazský krysarík
    Pudel ( Se: Pudel, stor )
    Pudel, dvärg
    Pudel, mellan
    Pudel, stor
    Pudel, toy
    Russian toy terrier ( Se: Russkiy toy )
    Russkaya tsvetnaya bolonka
    Russkiy toy
    Shih tzu
    Storpudel ( Se: Pudel, stor )
    Tibetansk spaniel
    Tibetansk terrier
    Toypudel ( Se: Pudel, toy )
  • Splach

Fel av mej, vit herdehund står inte med i sällskapshundar..

Dock finns det en del hundar som kanske bör ha mer mortion, än bara den vardagliga i denna lista

• Splach

Frågan är väll, vilken erfarenhet Ts har av hundar..
    Jag skulle inte rekomendera en omplaceringshund till en som aldrig haft hundar, för oftast vet man inte dess förflutna, och har man dessutom barn, kan det vara bra att veta det förflutna..

För att sedan åtegå till ras, och val av hund

Vad har ni tänkt o göra med hunden?
    hur pass intresserad är du/ni av pälsvård?
    hur mycket tid har ni över till hunden?

• madelation

Jag har omvänt problem,,,blir inte av med vår hund här i sthlm trots att han e världens goaste jycke, ingten verkar vilja ha en vuxen hund utan bara valpar...

• Splach
    madelation skrev 2007-07-10 13:08:46 följande:
    Jag har omvänt problem,,,blir inte av med vår hund här i sthlm trots att han e världens goaste jycke, ingten verkar vilja ha en vuxen hund utan bara valpar...
    Varför ska ni inte ha kvar hunden?
    vad är det för hund mm?
  • MinGu

Mitt tips är att kolla med uppfödare av de raser du är intresserad av.  De får  ju ibland tillbaka hundar av olika anledningar, har kanske hundar kvar från egna kullar som de "väntar ut". Köpte min labbe av en labbeuppfödare, hon var då 1 år.  Anledningen var att de tänkt behålla henne till avel, men hon vart lite för liten och de tyckte att de hade tillräckligt med "avelsmaterial" ändå. Fördelen är ju att de oftast har full koll på vad hunden varit med om tidigare, hur den funkar i olika situationer. De kan ju också oftast bidra med hjälp och råd om det skulle behövas...

Lycka till!

Mvh Hanna

°?.¸ ღ ♥♥ Mira INGRID Margareta 14/4 -07 ♥♥ღ ¸.?°
  • jela1982

medelation vad för hund har du vill veta mer då jag har ett öppet kärleksfullt hem

• madelation

Vi jobbar för mycket,,,o den tid vi nu har över MÅSTE vi lägga på barnen helt enkelt,,,,
    Vå¨r Pärsson är en labbe/border collie på 2,5 år,,,,o ÄLSKAR barn,,,han är den ultimata familjehunden!!!!!
    Han ska va me o leka,,o när ungarna leker som värst är det jycken som stortrivs,,har aldrig morrat,skällt eller bitit nån!!!!

Inboxa om ni vill veta mer,,,jag vet inte om jag får "förmedla" hund här i forumet....

• jela1982

jag är intreserad av dom flesta hundar till vår barn fam funderar ni på flytta er vän skriv till min inbox

• fru matte

Det finns även möjligheten att ta en hund från uttlandet.
    ADA och hundrondellen är två organisationer som tar hem hundar från spanien/portugal.
    Vi har en hund från portugal, världens goaste :)

Lycka till med vad ni än finner!!

Svar på tråden omplaceringshundar?