• Anonym (*undrar*)

sertralin hexal

Sertralin HEXAL, Har nu ätit dessa i en vecka.... Undrar om det finns någon som har någon erfarenhet av dom tabletterna?

• Svar på tråden sertralin hexal
  • Anonym (*undrar*)

Inte en enda???? *puff*

• Anonym (jag)

Jag åt Zoloft (samma som Sertralin) under tre år, slutade för ett år sedan. Mådde otroligt bra med dem, men det tar ett par, tre veckor innan man märker någon skillnad.

• Anonym (?)

Vilken dos?
    Vad är det du undrar över?

• Anonym (*undrar*)

ok...men jag har hört att det är jättesvårt att sluta med dem, att dem är beroendeframkallande???

• Anonym (*undrar*)

Det är 50 mg, jag undrar tex om många har problem med biverkningar... det är ju en hel del sånna!

• Anonym (?)

De är inte beroende framkallande men visst kan det vara svårt att sluta. Man ska ju äta dem ganska länge.

Men om du nyss har börjat äta dem ska du ju inte sluta på länge.... Så oroa dig inte för det nu.

Har iof slutat med medicin som är beroende framkallande oxå och det går det med.

• Anonym (?)

Jag äter 100 och jag har inga biverkningar så de vet jagi nget om.

• Anonym (*undrar*)

Ok..man ska nog inte läsa om alla biverkningar hehe...

• Anonym (jag)

Det var inte svårt att sluta för mig, man får trappa ner långsamt bara, för annars kan man få vissa utsättningssymtom.
    Vad gäller biverkningar så hade jag lite såna under de 2 första veckorna, sen försvann de och jag mådde bra.

• Anonym (*undrar*)

Jag känner också av lite, vad jag tro kan vara biverkning, men jag får väl trösta mig med at de försvinner om 1 vecka!

Svar på tråden sertralin hexal