• Novus

Ni som vart på Kolmårdens djurpark!

Vi har tänkt åka till Kolmården nu på semestern. Det skiljer ju en del i pris om man ska vara där i en eller två dagar, dels för inträdet och dels på boendet och mat.
    Ni som vart där, "måste" man ha två dagar där inne eller räcker det med en?
    Vi har två barn, en på 2 år och en på 9 månader när vi åker. När vi har vart på djurparker förrut har hon vart väldigt intresserad av djuren, men ändå inte velat titta så länge på dem...

Så vad rekomenderar ni som vart där? En eller två dagar inne på parken?

• Svar på tråden Ni som vart på Kolmårdens djurpark!
  • sockerflicka

Jag jobbar på Kolmården och jag tycker absolut man hinner se det mesta på en dag. Däremot kan det blir lite stressigt och särskilt när man har barn. Dels vill man ju se delfinshowen och dels kanske ta en tur i safariparken innan man åker hem. Sen ska man försöka få i sig något att äta på det... Ja, två dagar är nog bättre så kan man ta allting i lugn och ro!

• Jontes mamma

En dag räcker helt klart. Man tröttnar efter ett tag att gå där inne. Det är väldigt backigt så det blir jobbigt för små barn att gå själva.

• sockerflicka

Men man MÅSTE in ha två dagar. Det går nog med lite planering att hinna med allt på en dag. Nackdelen är att både barnen och ni kommer bli supertrötta. Det är backigt och rätt mycket att gå.

• Pikku Enkeli

En dag räcker, utan tvekan. Särskilt om man går dit när de öppnar.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Novus

Har "bara" vart på Borås djurpark och där är man ju inte alls länge Vet inte hur stort det är i jämförelse, men där kan man ju gå två gånger på en dag

Tack för era svar.

• FridaE

Jag skulle tro att en dag räcker, både till att få ut det mesta av det och för orkens skull.

Var där förra vecka med min 2 åring och 5 månaders och han (2åringen) var helt slut när vi kom till slutet. Han somnade 1 minut in på bilfärden hem. (Vi bor i Norrköping)
    Iofs hade han sina kusiner (11 och 9 år) som lekte hejdlöst med honom hela tiden, så det kanske hjälpte till att trötta ut honom.
    Men för en 2 åring räcker nog en dag gott och väl, tror jag.

• FridaE

Vi hann med delfinariumet och showen oxå.

• kidA

en dag räcker! det är BACKIGT där! man orkar inte gå flera dgr i rad! o man hinner allt på en dag.

***snart bebis! v 35 nu***
  • Kristin24

mina föräldrar tog med sig Elsa 2,5år och kusin Olivia 6år till kolmården i våras, de var där i 2 dagar och hann ändå inte med allt. Men de bokade ett familjepaket där delfinariet ingick och så även safarin med egen bil.

Så vill ni hinna med det mesta så är 2 dagar att rekomendera..

Go och glad Kexchoklad
  • Novus

Verkar som man hinner en del på en dag alltså...

• Miot

Alltså, vi hann inte allt på en dag... Om man ska se delfinshowen, saffariparken osv så blir det stressigt... Men vi såg ju på alla shower man kan se på oxå, det behöver man inte göra =)

• Sussela

Det är rätt tungt att gå där.. backigt o så. SÅ en dag räcker tycker jag!

Vår älskade lilla Nellie är äntligen här!
  • Novus

Jag vet inte om jag är speciellt sugen på safariparken. Har åkt där förrut en gång och det känns som att det kvittar för dottern, att hon kanske inte skulle tycka det var så värst kul. Säkerligen somnar hon säkert oxå om vi skulle åka där efter vi vart i Parken

• FridaE

Novus: Ja, min 2 åring är inte direkt intresserad av safariparken, fats det var iofs ett tag sen vi åkte den så han var lite yngre.

• Helen72a

när vi var där så han vi med....

safariparken
    delfinshowen
    "demonstration" av någon falk
    äta
    sedan gick vi ju runt & såg "alla" djuren oxå

PLUS att vi var in på tropikana tror jag det hette (eller nå´t) där man kan se hajar & sådant.

ALLT detta han vi med på EN dag.... så visst funkar det med "bara" en dag.... vi kom när dom öppnade & gick nästan vid stägning & vi stressade inte

Svar på tråden Ni som vart på Kolmårdens djurpark!