• Sosso67

Grå Jako

Hej!

Finns det någon som har vana av Grå Jako? Vi har köpt en sådan som är ca 45 år men vi har tyvärr ingen erfarenhet av just den sorten. Vi har även 2 nymfparakiter.
    Skulle vara kul få lite tips och ideer på ex mat, skötsel osv av någon med erfarenhet. Har läst att man ska avmaska dem ca 2 ggr/år?
    Hoppas på många svar här

• Svar på tråden Grå Jako
  • rotterusslan

Har inte heller just några erfarenheter av den sorten. men jag kan tipsa om www.zoonen.se
    Där finns det mycket kunnigt folk!
    MVH// Erika

• Sosso67

tack för infon. Men finns det verkligen ingen här som har denna underbara smarta fågelsort. Låter som en robot när han pratar helt klart och tydligt.

• fantasy

min mamma har en thinnejako, en underart av gråjakon han är mindre och har inte lika röda sjärtfjädrar men ser för övrigt likadan ut. han får papegojblandning, frukt(äpple), hårt bröd och middagsmat dagligen.avmaskning tror jag aldrig han fått?..
    han har mycket i buren att pyssla med, en kartong på golvet som han ofta sitter i, badkar, ringar knutar och grenar, dom kräver ju en stor bur, tror att mammas bur är 70*100*80 elr nått liknande, men då klättrar han omkring på burens utsida oxå hela dagarna, sitter bara instängd på natten och då dom far bort.

• Sosso67

*puffar på*
    congogrey länken vet jag om, en jättebra sida, men vore kul med likasinnade även på fl eftersom jag sitter mer här än på congogrey sidan.

Svar på tråden Grå Jako