• Anonym (Chockad)

Min vän dog! Knall och fall!

Förra veckan dog en vän till mig. Hon var fullt frisk vad jag vet. Hon fick kramper på natten och fördes med ambulans till akuten där hon dog. Hon var bara 29 år.

Hur ska man våga somna på kvällarna utan att vara rädd att vakna upp av att man dör, precis som hon gjorde? Blir så rädd!

Jag vet inte ännu vad hon dog av. Nån som är sjukvårdskunnig som kan förklara det för mig? Hon fick kramper, det är allt jag vet. Hon var fullt frisk innan.

Känns som om det är så svårt att "ta tillvara livet", hur tar man tillvara livet? Hur lever man varje minut? Känns som om det är massor av saker som jag har kvar att göra, jag är inte färdig med livet! Det var inte hon heller!

• Svar på tråden Min vän dog! Knall och fall!
  • Minna07

Epilepsianfall? Då kan man svälja tungan och kvävas.

• Anonym (stroke)

Jag skulle nog tippa på hjärnblödning eller propp i hjärnan.

• Odessa

Usch, det där är omskakande och man blir så ledsen och samtidigt rädd. Tyvärr finns det "mycket" som kan hända, och man kan inte gardera sig mot allt. Det gäller att ta till vara på tiden man har, njuta av varenda stund och (självklart) göra det man kan för att hålla sig frisk.

Jag är ledsen för att du förlorade din vän. Jag hoppas det kommer fram vad det var som hände, det är alltid skönare att _veta_. Ta hand om dig!

• Norrbagge

tänkte också på stroke..
    Beklagar sorgen!

• Anonym

En kompis fick hjärnblödning på natten. Bara 40år. Vaknade aldrig ur koman Gråter

Svar på tråden Min vän dog! Knall och fall!