• xed

Teutonia Spirit S3 - vilka tillbehör behövs?

Har precis beställt en Teutonia Spirit S3 hos Barnen Hus =).

Letade länge efter en vagn som vi kunde få in i vår Opel Astra (ej kombi) och denna passade perfekt in i det lilla bagaget!

Vi valde sittvagnen med en mjuklift till + regnskydd, myggnät, hjulskydd och skötväska.
    Men vad behöver man utöver det till barnvagnen ? (Har BF 5 oktober.)
    Jag frågade på Barnens Hus men dom verkade inte tycka att det behövdes nåt mera.

Tittade på Myprams-hemsida och såg då att det fanns bla madrass + fleecepåse till - kanske bra att bädda med när det är kallt??
    Eller vad ska man annars bädda mjukliften med på vintern?
    Och hur gör man det sen varmt/bekvämt för barnet när man inte använder mjukliften längre?

Med andra ord - vilka tillbehör behöver man egentligen (och för olika årstider)?

En fråga till - har läst lite här på forumet att man kan beställa till en handbroms på S3:an, stämmer det? Det sa dom inget om på Barnens Hus heller isåfall.

Tacksam för lite råd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-10 23:26:52:
    Jag ska ringa till Barnens Hus imorgon och fråga om handbromsen.

Caten - vad är det för typ av fårskinn och fleecefilt som ni använder? Dum fråga kanske =)

• Svar på tråden Teutonia Spirit S3 - vilka tillbehör behövs?
  • Tutilure

Vi har en Spirit och det du har beställt räcker ganska bra.
    Jag har sytt en egen fleecepåse som är jättebra och sen kommer du långt med filtar. Tycker personligen att åkpåsar är överskattat, barnen har ju oftast overall ändå, så en filt räcker bra.
    Har förresten handbroms på min (superbra!) men jag vet inte om man kan beställa det om man köper från Sverige. Jag köpte nämligen min direkt från Tyskland.

• Caten

Jag tror du klarar dig långt med de tillbehör du beställt. Det följer med ett regnskydd, men det är ganska plastigt och stelt, så jag köpte också till det i nylon (lite stort men jättebra). Myggnätet och skötväskan är också bra.

Jag hade själv den hårda liggkorgen, så jag har ingen erfarenhet av mjuklift, men flera jag känner har mjuklift. En har haft madrass och bäddat med, men de flesta, och jag själv, har haft fårskinn och fleecefilt, vilket även går att använda senare i sittdelen. Hur man bäddar är nog en smaksak och lite beroende av var i landet man bor.

Så här års tillkommer behovet av solskydd. Jag har köpt solskärm, som jag använt jättemycket och parasoll som jag bara använt några gånger. Har dessutom köpt ett annat solskyddsnät från Axel & Ida.

Jag är inte säker på att handbroms finns på den svenska marknaden, men på mypram kan man få det har jag för mig.

Jag är jättenöjd med min S3a och har använt den dagligen sedan början av december, så vill du veta något mer är det bara att fråga på

Svar på tråden Teutonia Spirit S3 - vilka tillbehör behövs?