• gemelli

Hur länge använder man ett skötbord?

En liten Vide i magen enligt ul
  • Svar på tråden Hur länge använder man ett skötbord?
  • Dody

Ja du 4 mnader här på båda barnen. Vissa har det till 2 år. Beror ju på hur stilla banret ligger.

• gemelli

Men vaddå, bara 4 månader? vart bytte ni sen då?

En liten Vide i magen enligt ul
  • Skorpan081

Jag använde det i början (bänk i tvättstugan), men byter numera och helst på golvet eller i sängen. Onödigt köp kan jag tycka.

• Amita

Så länge barnet får plats på det och man orkar lyfta upp det på skötbordet, men större barn är lättare att byta stående och i duschen.

• Amita
    Dody skrev 2007-07-10 23:32:09 följande:
    Ja du 4 mnader här på båda barnen. Vissa har det till 2 år. Beror ju på hur stilla banret ligger.
    Har bytt på barn på skötbord upp till 2-3 års ålder (främst när de har bajsat då), man håller ju i dem hela tiden annars ligger de ju inte stilla....
  • Dody

Jag byter i grovvasken, då hon bajsat dvs tvättar av sen lägger jag henne om det går på golvet så hon inte ålar ner sig på golvet. Helst vill hon stå så då gör hon det mot ett bord så sätter jag på blöjan då. Kissar hon tvättar jag inte.

• kikkan79

sonen hade nog skötbord första sex månaderna sen bytte vi i sängen. Dottern använde vi aldrig skötbordet till.

Sonen ville jämt vara med o hjälpa så då fick det bli sängen.

Vi köpte dock bara det där uppblåsbara skötbordet från ikea 59kr eller nåt o lade uppe på en bänkskiva i vår öppna garderob i sovrummet. Fungerar nu som avlastningsyta för all skit vi inte orkar plocka undan :)

Vi gav ju inte så mycket pengar alltså men är en onödig grej i mitt tyckte.

Hade vi haft plats för skötbord i badrummet hade det kanske använts flitigare.

• NochA

Vår tjej är 8 månader och vi använder fortfarande vårt vägghängda skötbord. Hade aldrig klarat oss utan skötbord!

• Dody

Köp ett billigt, vi köpte sniglar på ikea, men man kan köpa beg på blocket med. Så himla mlt som ska köpas så köpt inte allt nytt el dyrt.

• Vårblomma

Vi använder fortfarande vårt skötbord och då fyller sonen 2 år i augusti. Det är nog väldigt individuellt om hur länge man har skötbordet, men för oss funkar det fortfarande.

• Majalaja

Båda våra killar har börjat åla runt som galningar vid 5-6 månader och det har varit omöjligt att få dem att ligga stilla. Så med vår ettåring byter vi alltid ståendes nu, han får stå och hålla sig mot badkarskanten så står jag på knä och byter. Eller så sätter jag honom i mitt knä.

LIte jobbigt...men med stora sonen blev det renässans för skötbordet när han blev lite äldre och gick att resonera med...sen låg han på skötbordet tills vi slutade med blöjor vid drygt 2,5 års ålder.

• molly7272

Har använt skötbord tills de kan stå själva.

• Tre älskade barn

Använder fortfarande det på tösen, hon är 2 år och 4 månader.. Men nu när jag funderar på det så ska jag nog ta bort det. Hon kissar mycket och gärna på toastolen.. så det är nog dags att släppa taget om spädbarnårent.Glad

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • S vali s

Dottern är 21mån. och vi har ännu inga planer på att sluta med skötbordet, funkar alldeles ypperligt

Den late får brått när det blir kväll
  • Villebusen

Vi använde skötbordet tills fia slutade med blöja. Vi skulle aldig klara oss utan skötbordet då både jag och hennes far hade problem med våra ryggar.

• Carbon

Vi använder skötbord och våran dotter var 2 i mars. Tycker det är superbra!
    Vi köpte ett litet större i babyaffären som är på hjul med stora hyller under, visste har hon bena lite utanför nu, men det funkar utmärkt!

• miniminja

Jag använde skötbor (vägghängt i badrummet) kanske första månaden. Efter det hade jag en filt i vardagsrummet som jag bytte på. Då kunde dottern ligga kvar och lufta rumpan ett tag.

Hennes pappa använde däremot skötbordet längre.

• Prinsessan Zelda

Adam är 2 år och vi använder fortfarande skötbordet. Han är bra på att ligga still och det är bekvämt när han bajsat. Fast numer går han mycket på pottan så det används mindre och mindre. Men det används när han klär på sig osv också, för det är en bra arbetshöjd. Nu ska vi ha en till bebis närsom helst så det är ju ingen ide att ta bort det direkt

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • bonni

Vi använder fortfarade skötbordet till vår son som snart är 16 månader. Jag tycker det är jättekrångligt att byta på honom stående då han bara försöker springa iväg

• CeeJay

Vi använder skötbordet fortfarande till våra tjejer som är 3 år och 1,5 år. Dels att byta blöja på för minstingen (och även nattbajsblöjor för stora tjejen) men också som avlastningsyta när de tex har badat/duschat. Mycket praktiskt att de kan sitta/stå när man torkar dem, borstar håret, borstar tänderna, klipper håret och naglarn = bra höjd att stå och "jobba" i

Svar på tråden Hur länge använder man ett skötbord?