• Zatzumaz

Hur tar man reda på vad en bil kostar i skatt/år?

Hej,

ska köpa bil snart var det tänkt, men vill absolut att det ska vara en bil som skatten inte är så hög på. Jag vet hur jag får reda på vad en bil kostar i försäkring per år, men hur gör man med skatten då?

• Svar på tråden Hur tar man reda på vad en bil kostar i skatt/år?
  • trollmammsis

hmm...köp en bil som e äldre än 25 år..då e den skattebefriad nerå men kan man inte ringa vägverket?? eller nått... skatt e ju iaf dyrare om det e en sportvariant, sportstoler eller så och diesel..diesel e däremot billigare i drift....

• Zatzumaz

Finns det inget lättare alternativ än att ringa vägverket? Om jag kollar blocket är det ju jobbigt att ringa dom stup i kvarten när jag hittat något intressant.. :)

• logg81

på vägverket (www.vv.se)kan man kolla upp vad bilen kostar... allt du behöver ha är reg numret på den bil du tänkt köpa...
    Lycka till

• Sarge
    logg81 skrev 2007-07-11 03:24:35 följande:
    på vägverket (www.vv.se)kan man kolla upp vad bilen kostar... allt du behöver ha är reg numret på den bil du tänkt köpa...Lycka till
    Det står inte på nätet...inte när jag kollade på min bil iallafall!
  • logg81
    logg81 skrev 2007-07-11 15:56:02 följande:
    >>>>Sarge.... jo då... det går att kolla upp ;) under "beräkna nya fordonsskatten... hi hi... www21.vv.se/fordonsskattefraga/Det är den skatt som gäller nu...
    Märkte att länken inte gick dit den skulle... så tokigt...
    gå in på www.vv.se
    klicka vidare på "skatter och avgifter"
    Sedan på "fordonsskatt"
    Efter det på "vad blir nya fordonsskatten"
    Sen är det bara att fylla i regnumret o kolla upp den... ;)
  • Sarge
    logg81 skrev 2007-07-11 15:59:22 följande:
    Märkte att länken inte gick dit den skulle... så tokigt... gå in på www.vv.seklicka vidare på "skatter och avgifter"Sedan på "fordonsskatt"Efter det på "vad blir nya fordonsskatten"Sen är det bara att fylla i regnumret o kolla upp den... ;)
    Aha!
    Alltid ska man lära sig något nytt
Svar på tråden Hur tar man reda på vad en bil kostar i skatt/år?