• Tosselina

Är det normalt att vara så här kissnödig när man är i V18

Jag trodde att det bara var i slutskedet av graviditeten som man var tvungen att gå och kissa titt som tätt pga att bebisen då var så stor och därmed tryckte på blåsan.
    Men för mig började det redan i v.14, jag vaknar minst två ggr och ibland tre ggr per natt av att jag är kissnödig och på dagarna så känns det som om att det bara dröjer en halvtimme efter att jag varit och kissat så är jag kissnödig igen. Är det någon annan som har det så här? Jag var lite orolig att jag kanske hade fått en urinvägsinfektion, men jag har haft det många ggr förut och då kändes det inte såhär.. Finns det någon klok där ute??

• Svar på tråden Är det normalt att vara så här kissnödig när man är i V18
  • Moname

Mitt kisseri har också börjat de senaste veckorna. Kissar precis innan jag lägger mig, får gå upp en gång per natt, och så direkt när jag vaknar på morgonen och sen hela dagen... Så jag tror det är hur lugnt som helst. Min erfarenhet av uvi är att det svider förbaskat när man kissar. Det trycker väl på rätt rejält nu.
    Har du varit på RUL? Ska dit imorrn och är så förbaskat nervös...
    Hör gärna av dig!

• Maria7903

Jag måste kissa minst 2-3 ggr per natt, men jag är i v 30. Det började när jag kanske var i v 24 ungefär. På dagarna är det varannan timme eller så.
    Urinvägsinfektion gör ju ont så det är nåt helt annat än det jag har. Du kanske ska kolla för säkerhets skull om du misstänker det, men att kissa ofta är ju en grej som hänger med graviditeten.

• Pilea

Får också springa på toa jämt och då menar jag jämt, kan vara kissnödig igen så fort jag spolat och gått ut från toan Enligt min BM är det helt normalt, särskilt om man fött barn tidigare för då kan livmodern trycka mer på blåsan, det är väl rätt trångt där inne för alla organ. Jag är föresten i v.22, men har kännt så här länge. Har lämnat urinprov också, men det visade inget.

• Tosselina

Va skönt att höra, att det är någon mer än jag som är uppe och smyger om natten! Jag ska på UL nästa vecka, är RUL samma som UL? (jag e ny å kan inte så mycket än, det e så mycket nytt man ska lära sig..) Jag läängtar verkligen till att få se vad jag har i magen och få veta att allt är som det ska. Just nu så kan jag knappt tro att jag har något där inne för min mage är inte märkbart större.. Jag ska hålla tummarna att det går bra på RUL för Dig iaf, vad det nu är Fundersam.

Det gör iaf inte ont när jag kissar så det är väl ingen urinvägsinfektion, jag känner mig lite lugnare nu när jag hört att det är fler som har det som jag, tack! Nu måste jag jobba lite, kan inte sitta och drömma mig bort på denna site, dagarna bara springer iväg då.

Vi hörs!

• MariaWe

Mitt har gått i perioder. När jag var runt vecka 10-18 var det nattkissande varje natt. sen gick detöer ett tag och ha varit lite då och då. Sen vecka 23, c.a, har det varit varje natt igen! Ibland kan det vara upp till 7-8 ggr/natt. På dagarna kan det vara allt mellan 5 min till någon timme innan det är dags igen! är i vecka 27, så det är nog tyvärr bara att stå ut! Inte så kul när man ska iväg någonstans och det första man måste göra är att kolla upp var närmaste toalett finns!

• Älskade Ängel

jag kissar oxå ofta ibland så funderar man på vad allt kiss kommer ifrån

Har varit så under hela gravm, har tom kollat uvi men dom hittade inget och jag har inga sådana besvär förutom att jag kissar ofta.

ღ BF 20 december ღ
  • linga

Jag sprang jämt på toa i början, men sen i vecka 15 så var jag uppe flera gånger per natt samt kunde jag vara kissnödig igen efter 10 minuter. Jag ringde barnmorskan och fick komma och göra en odling - visade sig att jag hade urinvägsinfektion.

När man är gravid är det vanligt att man får det OCH att man inte har andra symtom annat än att man är kissnödig jämt.

Jag hade inte det minsta ont. Jag tycker du ska kolla, urinvägsinfektion ska man inte gå omkring med när man är gravid.
    Ja, och så kanske du slipper springa på toa hela nätterna!

• Moname

HU, nu vart jag nervös för det också, och jag som ska bort i fem veckor, ska på RUL imorrn, kanske kan fråga dom vad de tycker man ska göra... Ä ju redan nervös för RULét, men men det är väl så här det ska vara nu....

• linga

Ja, det finns alltid något att vara nervös eller oroa sig för, hi hi hi... fråga imorgon och hör vad de tycker, det är ju enkelt att göra en odling och medicin kan du ju få med dig på resan om det skulle vara så.
    Det kommer säkert gå jättebra med RUL ska du se, lycka till!

Svar på tråden Är det normalt att vara så här kissnödig när man är i V18