• Mala1

Vilket slags fönster i badrum?

Vi ska bygga 2 nya badrum och håller för fullt på att kolla upp inredning och dylikt, därmed fönster. Jag blir tokig på just fönsterdelen. Vad ska man ha? På övervåningen ska vi ha ett fönster med "vanlig" storlek. Det ser bäst ut så utifrån eftersom vi ska ha ett likadant fönter på "andra" sidan. PÅ bottenplan vill jag ev ha ett smalt avlångt fönster. HUr har ni det hemma? Gärna bilder.

• Svar på tråden Vilket slags fönster i badrum?
  • Linda82

Om jag skulle göra nytt i vårat badrum skulle jag sätta dit ett runt fönster tror jag...

• utlandsmamma

Ett fönster skall fungera både på insidan och på utsidan. Svårt att välja ett fönster endast för funktionen inomhus, fasaden skall också fungera. Dvs det beror på vilka fönster ni har på resterande huset. Det kommer att se konstigt ut om badrumsfönstret helt kontrar mot de resterande. Du har ingen bild på huset Skrattande

anna

• frulan

Det beror ju lite på vad man har för utsikt?!

Vårt badrum är ett föredetta sovrum och det är två normalstora fönster där, kanske lite mindre än standard.
    Utsikt mot skogen, underbart

• Mala1

Frulan: Härligt att ha skog utanför fönstret.

Vi kommer att ha fönstrena in mot gården, så på sommartid är det ingen insyn. Men innan björkarna får lövverk så är det lite insyn från grannarna mittemot, inte jättenära dock. Det kommer att ha ett stort fönster på övervåningen, frågan är om vi ska ha det frostat glas eller bara något plastat framför. Såg i någon tidning att det fanns plast som såg ut som ett bladverk, jättefint! På bottenvåningen är inga fönster bestämda alls. Vi kommer där att ha en hall och en toalett. Har vi ett långsmalt fönster på toa vill jag även ha ett i hallen, kanske ett lite bredare. Vi ska ha vita dubbeldörrar med små fyrkantiga fönster högt upp. Våra fönster i resterande huset har inneliggande spröjs. Vi har kanske nån bild men jag kommer inte ihåg hur jag gör bilderna små och sambon jobbar. Ska jobba på det.

• olpansfamilj

ett runt kanske????

Svar på tråden Vilket slags fönster i badrum?