• Utstrålning

köpa vatten på flaska??

finns det nåt flaskvatten man kan köpa och använda till ersättningen?? Nåt som inte innehåller tillsatt salt?

• Svar på tråden köpa vatten på flaska??
  • hulahula79

vet inte men det finns välling och ersättning färdig blandad!

• Karinski

Varfor maste du kopa vatten i flaska????

• Nenne 71

Kan du inte bara köra med vanligt kranvatten? Eller som ovanstående sa; Det finns ersättning på tetrapack.

• miniminja

Det finns ju "borsvatten" tror konsum har det.

Varför inte vanligt vatten?

• jsmfb

Ute i Europa ser man ofta en liten barnsymbol på vattenflaskor, det skall betyda att salthalten är tillräckligt låg. Jag tror att Lidl har sådant vatten och även franska märken typ Evian men det blir väl rätt dyrt i längden.

• Utstrålning

där vi bor på semestern kan vi inte använda kranvattnet, därför funderade jag på om man kan köpa vatten

• hulahula79

kan man inte använda kranvattnet finns det alltid alternativ

• Cotopaxi

Det enklaste är väl att hämta kranvatten i flaska från bensinmack, de brukar ha en kran där man fyller på luft. Eller så kan man ju fylla en flaska vid handfatet vid en offentlig toalett (där det är kommunalt vatten) Så är man säker på att det är bra vatten. Känns ju tråkigt att behöva köpa vatten.

Jag jobbar med kommunal VA-försörjning så jag slår ju gärna ett slag för kranvattnet :o) men ibland så går det ju inte såklart att få tag på.

• memba

Jag bor på Mallorca och jag köper vatten + att jag kokar det innan användning! Kanske lite väl, men men ...

• Kristin24

ta med en stor dunk med kranvatten hemifrån..billigt och bra.
    Så gör vi när vi är i sommarstugan...

Go och glad Kexchoklad
  • Karpet

Jag köpte vatten (Evian eller SPA) till min lilla dotters ersättning de första månaderna. Numera filtrerar jag kranvattnet i en Brita (vet inte om det finns i Sverige) och använder det istället.

Bor utomlands där man inte bör dricka kranvattnet.

Svar på tråden köpa vatten på flaska??