• sheeba

Upplever du ägglossningsmärtor mer med hormonspiral?

Jag blir galen jag vet inte om det är ägglossningen för det känns värre. Jag har känt av den innan men inte på detta viset.
    Sedan är det ju skumt att ha ägglossning i me rän 1 vecka
    Nu gör det ont så jag mår lite illa mest när jag rör på mig, haft som nyp kramper i livmodern. Kvällarna har varit värst för då har jag haft så ont så det spränger ner i benen. Tänkte först att det skulle vara mensen men inte den minsta blödning, har ingen koll på den då den har försvunnit till och från då det bara varit små blödningar.
    Det maler helatiden.

Någon som har det så? Tog panodil igår med det hjälpte inte.

!
  • Svar på tråden Upplever du ägglossningsmärtor mer med hormonspiral?
  • Sussi75

Sen jag skaffade hormonspiral så har jag haft mycket mindre ÄL-smärtor och mycket mindre mens. Däremot första ÄL efter insättning var hemsk. Då hade jag verkligen jätteont, var tvungen att ta värktabletter, men som sagt sen så har jag knappt känt nåt alls.

Hur länge har du haft spiralen?

• sheeba

Jag har haft den i 8 månader och haft ägglossning innan men det har inte kännts såhär mycket. Har även mer flytningar nu då jag har det såhär så därför tror jag dte är ägglossning.

Språkpolis! jag är din värsta fiende....Språktjuven!
  • sheeba

Har även fått mycket halsbränna nu när jag har detta molande men det kan man väl inte få av smärta eller? Det gör även ont i äggstockarna.

• Sussi75

OK. Då är den ju inte nyinsatt iaf... Vågar inte svara på om det kan vara ÄL eller ej. Låter ju ganska troligt iom flytnigar å så.... Antingen kan du ju vänta å se om det blir mens om ett tag annars kan du slå en pling till MVC som satte in den och fråga om det är vanligt med smärtor vid ÄL bara ibland.

• denna där

Nej inte med spiralen men däremot efter jag skaffade barn. För varje barn har jag kraftigare och kraftigare känningar av ÄL.

Vi simmar alla i samma båt.
  • sheeba

Ja eftersom det har suttit i länge också så blir man ju orolig, kanske spiralen sitter fel?
    Jag har inte märkt av att ägglossningen skulle bli värre efter barnen, har alltid haft väldigt ont men inte såhär.

• sheeba

Någon mer?

• maskrosen77

jag känner av min ägglossning. gör väldigt ont emellanåt.  Har aldrig gjort det innan. Går ständigt på panodil runt ägglossning och början på mens.

• sheeba
    maskrosen77 skrev 2007-07-11 19:28:22 följande:
    jag känner av min ägglossning. gör väldigt ont emellanåt.  Har aldrig gjort det innan. Går ständigt på panodil runt ägglossning och början på mens.
    Hur länge brukar du ha ont då? För jag har haft ont nu i en vecka kanske lite längre?
  • maskrosen77

det beror på, ibland har jag ont från ägglossning till mens. Men oftast brukar det gå över efter 5-6 dagar. Min barnmorska sa att smärta från och till kunde vara normalt, för vissa månader kunde man bli mer svullen än man brukar, och då gör det ont.

Svar på tråden Upplever du ägglossningsmärtor mer med hormonspiral?