• Mia med 2

Måla kakel i köket, bilder sökes

Försöker få tillåtelse av min sambo att måla vårt kakel i köket vitt. Han tror inte att det kommer bli bra och vill se bildbevis på att det faktiskt blir fint.

Någon som har bild på sitt målade kakel som jag kan visa sambon?

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Måla kakel i köket, bilder sökes
  • abnocto

Jag har tänkt måla vårt kakel vitt men har inte kommit till skott ännu. Har sett att det blir snyggt men man får räkna med att även fogarna blir vita.

• Eofrysina

Varför måla kaklet vitt? Ett vanligt 15x15 vitt kakel kostar ju 59kr kvadraten (kanske mindre om det köps via ex blocket) och är superenkelt att sätta upp. Troligen lättare att sätta upp nytt än att måla det gamla ... ?

• Eofrysina

Ska väl tillägga att jag sett mycket målat kakel med varierande resultat. Problemet är nog mest att det är svårt att få ett hållbart restultat annars kan det se hyfsat ut under en begränsad tid.

• Mamisita

Dekorplast kanske kan vara något istället för att måla...

• mim mim

Jag säger som bejbybåm; köp självhäftande plast istället. Finns i tusen färger eller mönster. Känns VÄLDIGT tveksamt att färgen kommer hålla.

• abnocto

Jag har hört att specialfärgen håller bra. Hellre det än massa plast då vi har ojämna FULA plattor. Och vanliga vita håller jag med om är billiga men ack så fula de med. Och att byta hos oss kräver nya lister, ny fog och massa justeringar, då målar vi hellre i väntan på totalrenovering.

• Mia med 2

tack för era varierande svar.
    vi har nu målat kaklet i köket, var inne i en färgbutik där vi köpte speciell färg. 225 spänn för alltihop och det blev verkligen riktigt bra! så nöjd

• Tutilure

Clemenza:
    Du har inte lust att lägga upp lite bilder så man får se resultatet? Gärna före och efter om du har.
    Funderar nämligen på att göra likadant.

• Mia med 2

Tutilure: japps, har inte tagit något efterkort än, gör det i helgen, kan lägga ut det då

Svar på tråden Måla kakel i köket, bilder sökes