• Vela81

V 39 och inga direkta tecken

...på att lilla bebisen ska titta ut snart...
    Är gravid med andra barnet och känner i stort sätt ingenting som visar att kroppen håller på att förbereda sig för en kommande förlossning. Det var först igår kväll som jag kände av en molande mensvärk som höll i sig i ca 30 min - that´s it....

Tycker mig ha läst att när man är omföderska brukar man ha mer förvärkar och tidigare än med första barnet, hur har det varit för er??

• Svar på tråden V 39 och inga direkta tecken
  • Kringlan L

väntar mitt tredje barn och går in i vecka 40 idag..

Har väl haft mer sammandragningar den här gången, men de har inte känts så mycket.
    Så här känns det inte heller som om förlossningen är speciellt nära..
    Inte ens en gnutta slem har man fått.. =)
    Med första dottern kom proppen 2 veckor innan och med andra dottern ett par dagar innan, så det hade varit skönt att i alla fall få fram en liten bit så att hoppet kan få en liten nytändning.. =)
  • THR1972

med första barnet hade jag noll känning av att det skulle bli någon bebis, men på morgonen då jag hade bf gick vattnet och då först kände jag av molande mensvärkar...17½ tim senare kom hon.

Andra gången kände jag av lätt molande mensvärk vid något enstaka tillfälle...v40 om och ingen bebis, v41 kom och ingen bebis, v42 fortfarande inga känningar men på natten +17 dagar så gick vattnet och 5½ timme senare kom prinsessa nummer 2.

Så har det varit för mig...

+17 dagar andra gången trots, färdknäppar, div the´er, fönsterputsning, champagne räkor och bad, spring i trappor etc...

• Millz

känner verkligen igen mig..är i v 39,, och mår hur bra som..vilket e skönt men inga tecken på att lillasyster vill titta ut..kan iof känna mig väldigt tungandad när jag lägger mig,,och illamående när jag går upp men annrs inget .längtar sååååååå nu..lycka till kram

• Teskedsmamman

Också vecka 39, gick in i den igår och jag har heller inga som helst direkta kännisngar, hade mycket mer med förra killen (första är snittad). Har en och annan sammandragning, och det är allt, de gör inte ens ont....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror 12 (18?) dagar kvar...
Svar på tråden V 39 och inga direkta tecken