• xxmeyaxx

Hur mäter bm hur pass öppen man är?

Sambon och jag satt och filosoferade om en sak. Eftersom ingen av oss har varit med om en förlossning tidigare (förutom våran egen, haha) så blev vi fundersamma om hur sjutton man mäter hur pass öppen kvinnan är?

Vi lär väl få veta det i oktober, då vår förstfödda kommer.
    Men ändå.. dumma frågor kräver också svar. Haha.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Svar på tråden Hur mäter bm hur pass öppen man är?
  • Tisseltott

Har jag också funderat över! Är dom så pass fingerfärdiga så att dom kan känna hur många cm öppen någon är med bara fingrarna?

• Revema

Barnmorskan stoppar in två fingrar och känner.. det gjorde de på mig när jag födde min dotter...

• xxmeyaxx

Men hur lyckas man avgöra hur pass öppen man är då?
    Måste ha ett jäkla fingermått (ögonmått)

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • xxmeyaxx
    Tisseltott skrev 2007-07-11 21:48:58 följande:
    Har jag också funderat över! Är dom så pass fingerfärdiga så att dom kan känna hur många cm öppen någon är med bara fingrarna?
    Haha, ja - precis
  • Revema

och nej det finns inga dumma frågor

• niiile

1 finger = 1 cm.. på ett ungefär :)

• kristiiin

Har jag också funderat på, lätt att känna hur många centimeter precis på centimeternSkrattande

• xxmeyaxx
    niiile skrev 2007-07-11 21:50:45 följande:
    stoppar man in båda händerna när man ska mäta över 5 centimeter
  • kristiiin
    niiile skrev 2007-07-11 21:50:45 följande:
    Men pekfingern och långfingern är ju olika tjocka(på vissa iallafall)
Svar på tråden Hur mäter bm hur pass öppen man är?