Jag har tagit bort hårväxt med laser, HELT SUVERÄNT, ligger tyvärr nere sen 1år pga ekonomin men ser tydlig förbättring efter 5 ggr, har så pass kraftiga strån att jag nog får räkna med många behandlingar. Min syster har gjort lika många beh o hon är nästan helt av med sitt. 6-8 behandlingar är normalt.
Har tidigare provat diametri men fick fula ärr
. På vissa ställen tar de bort även ljusa strån med laser, då fattade jag det som att man färgar stråna innan.
På den klinik jag får laserbehandlingen säger de att man absolut INTE får använda vare sig pincett eller vax pga risk för ökad skäggväxt. Rakhyvel eller hårborttagninsmedel ska man använda. Jag har rakat mig varje dag hur länge som helst och jag ser inte att stråna blir grövre, däremot blir de ju lite stubbiga när de växer. Förr använde jag hårborttagningsmedel o funderar på att åter gå till det trots att det är lite mer jobb, hårstråna blir mer fjuniga när de växer ut. Tyvärr växer det alldeles för snabbt på mig
Har även hört om ytterligare en metod som många kosmetologer använder istället för diametri men kommer inte ihåg vad den kallas.