• mollan80

Mammagris!

Hjälp! är det fler som har det som jag, har en snart 2½ årig kille som är en otrolig mammagris sedan några veckor. Han "äter upp mig" när vi alla tre är hemma, pappa får inte göra någonting. Skriker hysteriskt! Jag får tassa iväg när han leker och hoppas att han inte bryr sig på ett tag, för att få vara lite ifred. Det går jätte bra att åka hemifrån och säga hejdå, det är när vi alla är hemma han är på mig hela tiden. Vad ska man göra eller är det en fas som går över?

• Svar på tråden Mammagris!
  • Kornblume

Min son ocksa! Det är av gammal vana. Vi jobbar bada väldigt oregelbndet, min man dock mycket mer. Sa när han är borta mycket vill sonen inte heller till honom när han är hemma äntligen. Jobbigt och trakigt för alla. Bättre blir det när jag är borta mycket, tex var jag pa arbetsresa en hel vecka och efter det fick vi en tid av delad omvardnad i bokstavlig mening, pappan fick till och med natta sonen när jag var hemma, kors i taket det har aldrig hänt innan. Nu har tyvärr mannen uppdrag igen, sa jag antar att sonen kommer in i sin gamla trall snart, eftersom dom aldrig ses. När pappan gar, sover sonen fortfarande och när han kommer hem har sonen redan somnat. Sa för sonen är pappan "borta" när han arbetar. Han tyr sig helt enkelt till den som han vet är där. I vart fall hjälper BARA egentid för far och son, utan att jag är inblandad, sa att dom far upp kontakten igen. Och da gäller det inte bara att leka ihop utan att göra allt det vardagliga viktiga ocksa (äta, laga mat, natta, bada osv.)

• Trollet85

hehe känner igen de . Min dotter har alltid varit otroligt super mammig . Så fort jag ska till affären och hon ska va hemma me pappa o lillebror så börjar hon skrika.Om pappa ska duscha eller bada henne skriker hon.Allt ska mamma göra . Så här har hon varit så länge jag minns , och även lille bror har börjat . Går jag ut o röker så står han innan för dörren och vrålar , spelar ingen roll vad pappa gör inget är bra utan mamma.Hoppas de blir bättre sen när jag börjar skolan.

Svar på tråden Mammagris!