• Anonym

Husvakt + död kanin. Vad göra?? HJÄLP

(visste inte vart jag skulle lägga tråden då jag vill vara anonym)

Min kompis är just nu med en annan kompis som är husvakt. Dom är typ 15mil härifrån. Nu har familjens, som bor i huset, kanin dött. De skulle mata den så låg den stendöd (alltså hård, rent ut sagt) i buren. Vad ska dom göra? Hur tar man ut en död kanin och vad gör man med den? Dom kommer inte hem förrän på söndag. Det är ju elakt mot familjen som måste ta hand om kaninen som legar där i flera dagar, plus att den kommer att lukta hemskt.

• Svar på tråden Husvakt + död kanin. Vad göra?? HJÄLP
  • Tre älskade barn

Dom måste ju naturligtvis ringa familjen och berätta direkt... sen får de ju avgöra hur husvakten ska gå till väga..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Anonym

men dom är ju utomlands, och klockan är ju mycket. det kan ju bli först imorgon.. jag tycker iallfall att det är lite skillnad på en kanin och t.ex hund eller katt.. när de gäller att de dör alltså.

• Minne79

Jag skulle hört av mej till familjen så snart som möjligt och berätta hur det ligger till. Lägg kaninen i en påse i frysen för att undvika lukt.

• Anonym

jag menar inte att det inte är hemskt och sorligt när en kanin dör, men en katt eller en hund kommer man lite närmre inpå då dom är mer sällskapliga och går att fostra, typ. vet inte hur jag ska förklara mig..

de ska iallafall ringa familjen imorgon då de inte har någon täckning nu.

• Anonym (trist..)

var det en gammal kanin så kan man ju vara ärlig, ringa familjen o tala om vad som hänt. annars kan man ju helt enkelt begrava den o tala om det på söndag när de kommer hem

beror lite på ju..är det små barn med i bilden kanske man kan köra den sagan om att kaninen rymt.

hade våran kanin dött när vi varit borta tror jag vår kaninvakt inte sagt nåt förräns vi kommit hem igen, varför förstöra semestern typ..

vill man inte gräva ner den kan man ju lägga den i en påse i frysen..jaa jag vet att det kan vara läbbigt men det är ju det dom gör hos djurdoktorn innan de körs till "sista vilan"

alltså i frysen för att de ska kunna ha begravning på söndag utan en luktande kanin..den ska inte bo i frysen!

sen till hur man tar ut den ur buren..vill man inte ta i den direkt kan man ta hjälp av ett par handskar o sen lyfta ut den o lägga den i en liten filt/ handduk o sedan i en låda. ska man frysa den kan man iallafall linda in den lite innan man stoppar den i en påse..lite makabert

men jag hade nog kollat av med familjen o sedan grävt en grav i skogen

inget roligt göra att vara kaninvakt när det blir på detta vis men vad ska man göra? det är ju lite fusk att köpa en ny liksom..

• Xantippa85

lägg den i frysen i en påse tills dom pratat med familjen, som sagts i ett annat inlägg!!!!

• Buus

Ja.. och du.. är absolut ingen skillnad på en katt, hund eller kanin. Hade katter och kaniner när jag växte upp och älskade kaninerna tokmycket mer än katterna. Så ta det varligt med den lilla döingen, den är säkert älskad!!!
    Lägg den i frysen tills ni ringer ägarna!!

• Mammanseko

Lägg kaninen i en sopsäck och sedan in i frysen med den så kan familjen begrava den när dom kommer hem.

• Zaria

Man kan komma lika nära en kanin som katt och och hund, lägg den i en påse i frysen och försök få tag i ägarna imorgon.

Svar på tråden Husvakt + död kanin. Vad göra?? HJÄLP