• Anonym (villrådig)

är jag dum?

Direkt fråga till er, alla svar beaktar jag tacksamt.
    Jag studerar, min partner jobbar..
    Jag köper snus och hon ogillar det för att hon får betala för det. Snus kostar inte så himmla mycket anser jag, men hon anser att hon får betala för mitt snus..Hon röker...och kan festsnusa ibland. Jag lever på mitt csn bidrag och jobbar extra när jag kan, försöker att vara delaktig i vår ekonomi men det är svårt med tanke på dom pengarna man får som student och särskilt under sommaren (nada...) Jag undrar om ni tycker att jag är dum som snusar fast jag egentligen inte har råd= lever mer eller mindre på hennes inkomst) ??

• Svar på tråden är jag dum?
  • Länk

Om ni e sambo å igentligen har gemensam ekonomi så tycker ja att hon kan betala ditt snus .. Om ni inte e sambos utan har era egna ekonomier delad asså då tycker ja du får fixa snus själv.

Glad

• NadiaMi

Dum är ett starkt ord och hon har ju lite dubbelmoral eftersom hon själv också både röker och snusar, så en viss förståelse för behovet borde hon ju ha.
    Sedan beror det väl lite på hur ekonomin är i övrigt och hur stora marginaler ni har varje månad. Mindre marginaler leder som regel till lägre tolerans.

Jag tycker också att man rent krasst inte ska hålla sig med vanor man inte har råd att betala för ur egen ficka.
    Kanske kan du dra ner lite på snusandet så det iallafall blir en lite mindre utgift då det ändå är någon annans pengar som går till det?

• MrsCrazy

Kan jag tycka låter lite snålt...Man ställer väl upp på varann oavsett "delad" ekonomi???

• Anonym

Det är dummt att snusa, men du är dum för att du gör det=) Kanske inte heller lätt att bara sluta sådär! Har man gemensam ekonomi tycker jag inte hon ska klaga över ditt snusande, kommer säkert en dag när du tjänar mer än hon!

• Anonym

Är man sambos får man väl hjälpa till att försörja varandra.
    Samtidigt kan jag förstå att din sambo blir sur om du snusar och inte har råd med det.
    Jag pluggar också och har därför valt bort en massa saker som jag inte har råd med, men så är jag också ensamstående med 3 barn.
    Men nu under sommaren kan du väl jobba och då har du ju råd att köpa ditt eget snus.

• Anonym (villrådig)

vi har barn ihop..bor tillsammans i en lgh. Jag kommer att få ett bra jobb när jag är klar med min utbildning och jobbar extra just nu för att bidra så mycket jag kan samt att det passar väldigt bra just nu då jag kan hämta våra barn tidigare från dagis istället för att våra barn skulle bli sent hämtade= Värdesätter det högt.

• Länk
    MrsCrazy skrev 2007-07-11 23:50:51 följande:
    Kan jag tycka låter lite snålt...Man ställer väl upp på varann oavsett "delad" ekonomi???
    Jo visst ska man ställa upp på varran .. Men om dom inte e sambos å han snusar 1 dosa om dagen så blire rätt mycke stålars.

+ att hon ska köpa sina cigg å då förmodligen oxå betala sina räkningar samt ha mat å nöjen .... ???
  • Länk
    Anonym (villrådig) skrev 2007-07-11 23:54:12 följande:
    vi har barn ihop..bor tillsammans i en lgh. Jag kommer att få ett bra jobb när jag är klar med min utbildning och jobbar extra just nu för att bidra så mycket jag kan samt att det passar väldigt bra just nu då jag kan hämta våra barn tidigare från dagis istället för att våra barn skulle bli sent hämtade= Värdesätter det högt.
    Då ere ju inget snack om saken.
    Klart hon ska pröjsa snuset Glad

Hade vart andra bullar om ni inte bodde under samma tak.
  • Anonym (villrådig)

Okey, ni tycker inte att hon ska sluta med sitt rökande då? för att visa sin goda sida? det e inte lätt att sluta...Är man i underläga bara för att man drar in mindre pengar? fast man är hemma med barnen mer?

• JeyLa

Även om man inte har gemensam ekonomi, så ställer man väl upp för varandra. Min sambo snusar, och det gjorde han redan innan jag träffade honom, så det kan jag ju inte komma och säga något om nu. Han snusar och jag sminkar mej - så jämför vi ungefär. Han vill inte vara utan snus och jag vill gärna använda smink Så jag tycker inte att du är dum

Svar på tråden är jag dum?