• Sasparilla

Socialpsykologi i Skövde?

Är det någon mer än mig här som kommit i på Socialpsykologiska programmet i Skövde till hösten? :)

• Svar på tråden Socialpsykologi i Skövde?
  • jordgubbssaft

jag har kommit in på Socialpsykologiska programmet i halmstad visserligen..får man fråga vad du har funderat på vad utbildingen kan leda till för arbeten?Står lite i valet och kvalet om jag ska läsa det..ville helst läsa till Socionom..men står på 29 reserv..så det känns som jag nog inte kommer in på det....

• Sasparilla

jordgubbssaft:

Jag kan verkligen rekommendera dig att gå soc.psykologiska programmet! Har läst kurser i ämnet i ett år & kommer som sagt att börja programmet till hösten. Målsättningen är att jobba som kurator (helst i skolan) eller inom socialpsykiatrin i kommunen. Det som skiljer denna utbildning från socionomernas är främst avsaknaden av juridik men det ska jag komplettera med.
    Vad skulle du själv vilja jobba med? Har du målet klart för dig går det ju ofta att forma innehållet i utbildningen så att det blir så gångbart för din del som möjligt.
    Socialpsykologiska programmet är ju relativt ungt & man kanske får vara beredd att marknadsföra sig lite tydligare gentemot arbetsgivare, till skillnad från studenter från det väletablerade socionomprogrammet.
    Jag hoppas att du kommer underfund med vad du vill läsa, men som sagt, det är ett jätteintressant program du kommit in på!

• jordgubbssaft

Sasparilla:

Jaså du vill bli kurator..det är precis just det jag med vill!jag skulle kunna tänka mig att arbeta på skola eller kanske ungdomsmottagning eller liknande!så du tror alltså att man kan få arbete som det efter?det är just därför som jag tvekar..för att jag fick för mig att man inte kunde bli det efter avslutad utbildning..men nu när du säger så så känner jag mig verkligen super sugen igen:)Hur känner du annars är Socialpsykologi ett svårt ämne?Eller är det så att om man är intresserad så är det inga större problem?Men om du redan har läst Socialpsykologi ett år då har du kanske läst klart en del av programmet redan eller?

• malinka2

jag är tredje reserv till socialpsykologi i Skövde *nervös* Men hoppet är ganska lågt för förra året togs ingen in ur min urvalsgrupp

Svar på tråden Socialpsykologi i Skövde?