• Nath

Vad ska man ha i ett bebis rum?

Ja det undrar jag, självklart en säng men vad ska man mer ha som är viktigt/skönt att ha i rummet? några bra dekorations tips? jag är sjukskriven (är i v.24) och vill börja göra iordning bebisen rum. Men vet inte riktigt vqd jqg skq köpa/kan köpa eller fixa iordning....

Några förslag? alla är välkomna!

• Svar på tråden Vad ska man ha i ett bebis rum?
  • lia76

Hmmm någonstans att förvara leksaker i?
    Jag köpta platslådor på hjul på IKEA och med lock.
    Rätt så fina faktiskt...
    Och min dotter tycker det är roligt att plocka ur saker från den hihi
    En byrå med kläder har jag oxå.
    En fin vägglampa med ett behagligt sken som inte är så ljust så man kan ha den tänd på kvällen när de ska sova (eller hela natten om man vill ha det)

Någon fin tavla

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Puss och Kram

Vi har en extra säng för tråkiga nätter, så en av oss får sova..
    En amningsfotölj hade jag, en leksakskorg, en byrå för kläder, sängkläder, diverse prytlar... Mysiga lampos. Vi har 6 ljuskällor i bebisens rum...

• Minxy

Måste bara passa på att slänga in en fråga; hoppas det är OK Nath?

MÅSTE man ordna till ett bebisrum? Vi har vårt sovrum på nedervåningen och det enda rum vi kan ha som bebisrum ligger en trappa upp. Känns INTE roligt eller tryggt att ha en trappa mellan sig och bebisen på natten!

Vi tänkte ha spjälsängen inne i vårt sovrum tills bebisen är närmare 1 år - är det fel att tänka så?

• Nath

självklart kan du ställa en fråga Minxy, kul att se att man inte är den ända med en sådan fråga.

Vill passa på att tacka för förslag. tror att jag ska kika runt på tavlor och en byrå i eftermiddag.

Vi gör eget rum till bebisen för att vårat sovrum är för litet, jag kan inte ens få in en spjälsäng. och så hade vi ju ett tomt extra rum som vi nu kan göra om. vi bor ju i lägenhet så vi behöver inte oroa oss för trappor eller att man inte skulle höra bebisen.

• Minxy

Nath: Aha, ja när sovrummet är för litet så finns det ju självklart inte många val

Jag skulle gärna inreda bebisrummet nu på en gång, men risken är väl att jag skulle tröttna rejält (är bara i v.9) *s*

• Nath

Minxy:

kanske inte bara tröttna men hinna byta smak ett par gånger. vi fick reda på att vi ska få en liten kille förra veckan och nu känns det ok att köra igång, ville inte ha allt i gult och vitt...

• Nath

ett skötbord ja, en himla bra ide. kan ju underlätta

jag skulle vilja ha ett skötbord som är på byrån men som man sen bara kan ta bort skötbords delen och ha den som en vanlig byrå. men det är så himlarns dyrt....

• Minxy

Nath: Ett sånt skötbord (Diktad på ikea) köpte jag 3 månader innan jag blev gravid *s* Jag såg att Ikea skulle ta bort det ur sortimentet och då slog jag till! Skulle gärna vilja montera ihop det redan nu, men då skulle väl sambon få frispel...

• Nath

en bra affär med andra ord. just nu hittar jag inget som jag riktigt tycker om på IKEA, och på bebis affärerna är det ju 10ggr dyrare....
    får väl önska mig ett till julklapp...

Svar på tråden Vad ska man ha i ett bebis rum?