• Anonym (blä)

annan svettlukt pga graviditet

kan att svetten luktar annorlunda = äckligt som fasiken, vara ett tecken på grav??

ja brukar för d första knappt lukta svett alls, o när ja gör d så luktar d inte så illa.

Satt nu här, o känner en svettlukt...undrar vart fasiken den kommer ifrån..o till min stora fasa,..D E JU JAG!!! luktar illa som fasiken...precis som en karl...ja har inte ätit nå konstigt eller ovanligt så d kan inte vara d..

nu måste ja genast gå o tvätta mig under armarna

• Svar på tråden annan svettlukt pga graviditet
  • Kristin24

byt  tröja..gammal svett luktar, inte ny.   Man känner dofter mer skarpt som gravid och ja man kan börja svettas mer också.

Go och glad Kexchoklad
  • THR1972

visst kan svettlukt ändras....
    vid en graviditet är ju massor av hormoner i omlopp så visst kan lukten ändras.
    Likadant om man äter ngt speciellt som tex lök, vitlök.
    Även vid mens och ägglossning.

• Anonym (blä)

kan inte byta tröja...sitter i bara trosor...=0)..

o ja bada ju igår...o brukar som sagt inte lukta så här...inte ens på morronen....självklart luktar ja svett ibland...men aldrig på d här sättet...

• Anonym (blä)

ingen mer som vet??

• Anonym (svettolga)

Min svettlukt blev fränare och starkare en bit in i graviditeten, som du skriver kan jag stinka som en karl om jag inte håller mig ren och fräsch. Jag använder apotekets special-roll on och det hjälper både mot ökad svett samt håller lukten borta. Innan jag blev medveten om detta undrade jag vem det var med denna otroliga svettlukt som förföljde mig överallt. Jag kunde för mitt liv inte fatta att JAG kunde stinka som 10 byggarbetare. Det var min sambo som gjorde mig medveten och fy vad jag skämdes då.

• Anonym (blä)

*skratt*...förstår hur du menar..bleb lite smått chockad när ja upptäckte att lukten kom från mig...

nu e ju inte jag gravid vad ja vet...men hoppas på ett ev + om en vecka...d va därför ja tänkte höra om d kunde va ett tecken...o andra sidan kanske d e lite väl tidigt

Anonym (svettolga) skrev 2007-07-12 13:10:30 följande:

Min svettlukt blev fränare och starkare en bit in i graviditeten, som du skriver kan jag stinka som en karl om jag inte håller mig ren och fräsch. Jag använder apotekets special-roll on och det hjälper både mot ökad svett samt håller lukten borta. Innan jag blev medveten om detta undrade jag vem det var med denna otroliga svettlukt som förföljde mig överallt. Jag kunde för mitt liv inte fatta att JAG kunde stinka som 10 byggarbetare. Det var min sambo som gjorde mig medveten och fy vad jag skämdes då.
  • Anonym (svettolga)

Önskar dig lycka till då'rå

Svar på tråden annan svettlukt pga graviditet