• Lilu

Ni som har husvagn....med barnkammare :-D

Ni som har husvagn med barnkammare. Vilket märke och årsmodell har ni?

Vi vill gärna ha en ny husvagn men vet inte vilket märke vi ska välja....elr hur vi vill ha den utrustad och indelad?

Kom gärna med tips och ideér....

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Ni som har husvagn....med barnkammare :-D
  • ebben

hur många barn har ni?

vi har 3 barn o har en kabe 540 glb tror jag den heter.Årsmod 91. den har en tillbyggd våningssäng bak.(inte original på den)

• ebben

Ah,ser att du har 2 barn?! Linus o Lucas......
    Själv skulle vi vilja ha en vagn där vi alla 5 kan ligga bak utan att behöva bädda ner matgruppen...men de är för nya o för dyra för oss.....
    Så vi måste bädda allt nu-lite "jobbigt"!

• Lilu

Jo vi har 2 barn....men vi fundrar på en ny vagn. Men det är ju en djungel

• ebben

Jag skulle bara satsa på en vagn som har våningssängar på ena sidan,o en dubbelsäng på andra ,om jag var som ni! Då behöver ni inte bädda ner köksbordet typ!!

• ebben

finns fina vagnar som har så,antagligen flera märken,men i alla fall både kabe o polar.

• Lilu

Ja...har kollat på Hobby i dag oxå....jättefina vagnar det oxå.

• ebben

japp!! Lite sämre andrahandsvärde dock........

• Anna 75

har idag en hobby 540 barnkammarvagn -99. Men saknar verkligen riktiga sängar, man sover inte helt bra på dynorna. Hade jag varit er så hade jag satsat på en barnkammarvagn+ dubbel eller enkelsängar, men då brukar sittgruppen befinna sig i mitten av vagnen. tror att hobby har en sådan i "hobby560". om man inte vill ha en jättevagn.Hobby brukar ligga bra i prisklass, när det är lite nyare vagnar.Jag vill gärna att den ska se hyfsad ut både ut o invändigt, Köp inte bara en för liten vagn ,det gjorde vi, blev ju lite jobb med försäljning osv.

• Anna 75

Apropå andrahandsvärdet, så lönar det sig att inte o köpa en helt ny vagn, då den rasar en del i pris. nu rasar husvagnar inte alls på det sättet i pris, som bilar. Passa på att köpa nu eller senare. brukar vara bättre priser under hösten. Skulle ni köpa en vagn för under 50000:- så tar det väldigt lång tid innan du börjar förlora pengar på den, o det du förlorar kan inte vara så mycket.

• Tjenne

Adria har en som heter 563 uk.

Den har fast våningssäng bak å bäddbar dinett med bäddskåp över. vi har uppbäddat hela tiden bak på den så då blir det en dubbelsäng + våningssäng brevid varan + att det finns plats för en till om man bäddar ut skåpet. Då har man ändå en stor rundgrupp fram som kan vara soffa hela tiden eller plats för främmande om man skulle få sånt när man e ute.

Va är väl en bal på slottet!
  • Lilu
    Tjenne skrev 2007-07-12 16:07:06 följande:
    Adria har en som heter 563 uk.Den har fast våningssäng bak å bäddbar dinett med bäddskåp över. vi har uppbäddat hela tiden bak på den så då blir det en dubbelsäng + våningssäng brevid varan + att det finns plats för en till om man bäddar ut skåpet. Då har man ändå en stor rundgrupp fram som kan vara soffa hela tiden eller plats för främmande om man skulle få sånt när man e ute.
    Vad är det för årsmodell på den?
    Anna 75 skrev 2007-07-12 16:02:38 följande:
    Apropå andrahandsvärdet, så lönar det sig att inte o köpa en helt ny vagn, då den rasar en del i pris. nu rasar husvagnar inte alls på det sättet i pris, som bilar. Passa på att köpa nu eller senare. brukar vara bättre priser under hösten. Skulle ni köpa en vagn för under 50000:- så tar det väldigt lång tid innan du börjar förlora pengar på den, o det du förlorar kan inte vara så mycket.
    Vi är nog mer inne på ca: 200.000 kr men inte gärna så mycket mer
  • Tjenne

Lilu- Vi har en -04 som vi bytte till nu i vår/sommar. Vi gav strax under 200.000 för den men det var det väl värtSkrattande hade en annan -04 tidigare som vi köpte ny. Å vi förlorade faktiskt inte så mycket på den, man förlorar mest de 2 första åren sa dom till oss när vi köpte den.

Har även två vänner som åxå har lika dana vagnar som vi har å dom är åxå kanon nöjda med sina. Det ena paret har en 03a som dom köpte ny, å dom har väl kollat runt lite efter ny men dom hittar ingen som ar lika bra platsmässigt tycker dom. Det är väldigt mycke bra förvaring i den vagnen åxå inte bara bra men sängplats.

Hoppas ni hittar en vagn som passar er för camping med barn är en höjdare

//AnnA

• Lilu
    Tjenne skrev 2007-07-12 21:57:17 följande:
    Lilu- Vi har en -04 som vi bytte till nu i vår/sommar. Vi gav strax under 200.000 för den men det var det väl värt hade en annan -04 tidigare som vi köpte ny. Å vi förlorade faktiskt inte så mycket på den, man förlorar mest de 2 första åren sa dom till oss när vi köpte den. Har även två vänner som åxå har lika dana vagnar som vi har å dom är åxå kanon nöjda med sina. Det ena paret har en 03a som dom köpte ny, å dom har väl kollat runt lite efter ny men dom hittar ingen som ar lika bra platsmässigt tycker dom. Det är väldigt mycke bra förvaring i den vagnen åxå inte bara bra men sängplats. Hoppas ni hittar en vagn som passar er för camping med barn är en höjdare //AnnA
    Vad har ni för modell? Har du ingen bild på den....när jag försöker gå in på din sida så säger den databasfel Fundersam
  • reb80

jag har ingen husvagn tyvärr, men vi kollar lite smått och skulle iså fallbli en polar 680bks
    Sväärföräldrarna har polar och de är jättenöja med den, vi brukar låna av dem även om det inte är barnkammare så ser man ju hur märket är i sig....

fast är ju lite dyrare märke...

• Lilu
    reb80 skrev 2007-07-13 07:03:05 följande:
    jag har ingen husvagn tyvärr, men vi kollar lite smått och skulle iså fallbli en polar 680bksSväärföräldrarna har polar och de är jättenöja med den, vi brukar låna av dem även om det inte är barnkammare så ser man ju hur märket är i sig....fast är ju lite dyrare märke...
    Jo mina föräldrar har oxå en polar och är jättenöjda. Jag gillar hobby.....tycker deras nya vagnar är jättefina. Så vi får se vad det blir.
  • reb80

hmmm hobby är de som har rund soffgrupp eller? de är fina men vet inte hur de är som vintervagnar.

syrran och hennesfamilj köpte en ny adria i våras med barnkammare, de är än så länge nöjda. den är väldigt fin men man ser skillnad på kvalite om man jämför med kabe och polar.
    mina föräldrar har en kabe den största och den är oxå helt ok men jag gillar inte kabes färger riktigt..

• Tjenne

Hmmm trist att du inte kunde hälsa på inne hos migGråter Jag som älskar besök..

Tyvärr så la min kamera av för ett tag sen så jag har inte hunnit knäppanågra kort på nya vagnen.
    Inhandlade en ny i veckan (kamera alltså) så det blir väl lite kort på semestern

Du kan gå in på blocket å söka på adria 563 uk så finns det några där såg jag. Inte någon 04 dock men bla en 06 till bra prisRäcka ut tungan

Svar på tråden Ni som har husvagn....med barnkammare :-D