• CuteLilleMyGirl

Karpathos - någon som har varit där?

Jag och sambon ska till Karpathos i augusti.
    Har hört mycket positivt om det från folk som varit där, men tycker det är lite svårt att hitta konkret info om det på nätet.
    Är det någon här som har varit där och kan rekommendera några utflykter, restauranger etc?

• Svar på tråden Karpathos - någon som har varit där?
  • mattispadd

karpathos och korfu är dom bäsa öarna jag har varit på...
    Karpathos för alla dessa stränder...du får inte missa Lefkos...
    3 vikar som ligger tätt intill varandra...

• Clever LG

Karparthos är en fin ö. Dock är den väldigt blåsig stundom. Det är många grek/amerikaner som bor där. Alltså greker som levt i USA och som sedan flyttat hem till sin ö för att starta t.ex resturanger.

En vecka räcker gott och väl. Tyckte att två veckor var för långt. Man avverkar ön relativt snabbt, Det finns utflykter att göra, hör med det bolag ni åker med.

Annars finns det båtturer och dylikt som de gör reklam för på plats. Kostar ca 20-25 Euro. En utflykt till olympus är aldrig fel. Tänk dock på att det är en rejäl turistfälla vilket gör att allt är svindyrt...

I Amopi: Vi var på Helios Taverna nere vid stranden och drack drinkar på Skala Skala.Rekommenderas varmt till alla som åker dit! Finaste utsikten och godaste drinkarna! Calypsos fungerar också!

Stranden i Pigadia är inte så lockande, utan den i Amopi är bättre.

Men om man söker efter puls, fest och mycket att göra så är Karparthos fel ö. Vill man därimot äta gott, sola, bada så är den perfekt.

• CuteLilleMyGirl

Tack för svaren, och förlåt att jag inte svarat innan. Har varit på semester i Nord Norge.

Trampmaskin78: Vi åker från Göteborg 16/8 och ska vara där en vecka. När i augusti åker ni och var ska ni?

Mattispadd: Lefkos är notertat, tack för tipset.

Ronille: Även dina tips är noterade. B
    lir lite fundersam när du säger att puls, fest och mycket att göra inte finns där. Vi önskar mkt att göra, god mat och fin natur. Och sambon vill säkert ta en fest el två. De som rekommenderade Karpathos sa att allt det du skrev fanns där. Så vi får se!

Svar på tråden Karpathos - någon som har varit där?