• vadskajaghetadå

ursäkta mitt tjat, men varför finns det en förkortning av OT, om man inte får använda sig av den?

En moderator sa i en tråd att många tror att man får vara OT bara för att man skriver att det är OT.
    varför finns det då en sån förkortning, inte konstigt att vi medlemmar tror att man får använda sig av den då?

Min bildblogg ---> www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b61576.html ~~på resande fot med mobilt nät~~
  • Svar på tråden ursäkta mitt tjat, men varför finns det en förkortning av OT, om man inte får använda sig av den?
  • ebben

va? FÅR vi inte använda det?? det trodde jag......

• rebeckaa

vad betyder förkortningen? jag har sett den på flera ställen.

• Trinity78

Från forumreglerna:

3. Att man inte håller sig till ämnet.
    Meddelanden ska vara relevanta för den diskussion de postas i, med andra ord riskerar ett meddelande, hur välformulerat det än är, att bli borttaget ifall det skickas till fel plats. Om ni råkar posta ett inlägg i fel forum, posta INTE om det igen, kontakta då istället oss så flyttar vi det. Dåligt formulerade meddelanden eller inlägg som skapar negativt uppseende och uppenbarligen inte hör till intresseområdet för Familjeliv riskerar också att tas bort.

Baby's got the bends
  • Flutterby

Som Lisabet sa: "Varför finns det något som heter slicka om man aldrig får göra det?" (om att slicka ren tallriken efter maten)

TS: Får man öht inte vara OT i trådarna? Hur ska man lyckas med det? Tänk om det var så IRL, man sitter o pratar ett gäng och så byter någon ämne eller frågar någto: "men snälla Stina, nu är du OT, bäst att du går härifrån nu!"

• Zimlis

Undrar jag oxå - verkar ju seriöst hellöjligt att ha en sådan förkortning om den inte får användas.

Jag fattar ju givetvis att man inte kan sväva iväg hur långt som helst men ibland blir det ju lite OT o då måste man ju få lov att skriva det eller??

• Felicia6
    sannispannisen skrev 2007-07-12 16:25:18 följande:
    En moderator sa i en tråd att många tror att man får vara OT bara för att man skriver att det är OT.varför finns det då en sån förkortning, inte konstigt att vi medlemmar tror att man får använda sig av den då?
    av samma anledning att man kallar andra saker för saker

tex kallar man något att "gå över gränsen". Men inte får du göra det för det

Nåt annat kallas för avstängning, men det är ju inte meningen man ska göra allt för att bli avstängd osv osv
  • vadskajaghetadå
    Flutterby skrev 2007-07-12 16:28:59 följande:
    Som Lisabet sa: "Varför finns det något som heter slicka om man aldrig får göra det?" (om att slicka ren tallriken efter maten)TS: Får man öht inte vara OT i trådarna? Hur ska man lyckas med det? Tänk om det var så IRL, man sitter o pratar ett gäng och så byter någon ämne eller frågar någto: "men snälla Stina, nu är du OT, bäst att du går härifrån nu!"
    HAHAHAHAH
    Min bildblogg ---> www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b61576.html ~~på resande fot med mobilt nät~~
  • Zimlis

Oj då skulle jag få lämna rummet OFTA.. enligt min sambo är jag expert på att byta ämne

Flutterby skrev 2007-07-12 16:28:59 följande:
    Som Lisabet sa: "Varför finns det något som heter slicka om man aldrig får göra det?" (om att slicka ren tallriken efter maten)TS: Får man öht inte vara OT i trådarna? Hur ska man lyckas med det? Tänk om det var så IRL, man sitter o pratar ett gäng och så byter någon ämne eller frågar någto: "men snälla Stina, nu är du OT, bäst att du går härifrån nu!"
  • Roisin Dubh

Vem har sagt att man aldrig får vara OT?

OT är naturligt men det får inte förstöra en tråd och skapa irritation hos de som försöker diskutera ämnet. Vilken OT som ska plockas bort för diskussionens bästa är moderatorernas uppgift att avgöra. En tumregel är att trådstartaren har något mer makt att bestämma på den punkten. Om en trådstartare inte vill att OT ska förekomma i tråden bör detta respekteras. Men då får naturligtvis inte trådstartaren själv vara OT för då tolkas det som att det är fritt fram för andra också.

När man är OT riskerar man alltid att inlägget plockas bort (se punkt 3 i reglerna). Det bör man vara medveten om.

• vadskajaghetadå

en moderator sa ungefär såhär: "Medlemmarna tror att man får vara OT bara för att man skriver det men det är inte tillåtet"

jag vet att man kan ju inte skriva Ot framför varje inlägg och tro att det är okej, men när hon sa så, eller han, så lät det som at det aldrig var okej.

Svar på tråden ursäkta mitt tjat, men varför finns det en förkortning av OT, om man inte får använda sig av den?