• luddig­amaskr­osen
    Äldre 12 Jul 18:57
    3341 visningar
    27 svar
    27
    3341

    Den där j**la glassbilen!

    Nyss kom glassbilen indundrandes på gården och spelade sin förbannade melodi 3 gånger! Såklart väckte dom vår dotter som är febersjuk och mår dåligt !
    Borde det inte va olagligt att köra inne på gården och dessutom så här sent!? Det tycker jag ialf...

    Ja inte för att jag vet vad det ska hjälpa att skriva här men bättre känns det ialf.

  • Svar på tråden Den där j**la glassbilen!
  • evavio­la
    Äldre 12 Jul 18:58
    #1

    samhället kan inte bli knäpptyst för att ens barn vaknar av ljud. Hoppas hon somnar om.

  • Traile­rTrash
    Äldre 12 Jul 18:58
    #2

    Va tidigt den kommer hos dig.Här kommer den mellan 20.00 och 20.30


    Gute är min Gud
  • Jennie­L
    Äldre 12 Jul 19:00
    #3

    Så här sent??
    Du skrev det 18.57 så då borde glassbilen varit där lite tidigare, och du var väl dessutom tvungen att söva/trösta dina barn innan du satte dig vid FL...

  • luddig­amaskr­osen
    Äldre 12 Jul 19:04
    #4

    JennieL
    Ja när man har en febersjuk 11 månaders är 19 sent. Och nej jag va inte tvungen att söva om vår dotter eftersom sambon gjorde det...

  • Smilie
    Äldre 12 Jul 19:06
    #5
    TrailerTrash skrev 2007-07-12 18:58:43 följande:
    Va tidigt den kommer hos dig.Här kommer den mellan 20.00 och 20.30
    Samma här så jäkla irriterande..
  • Jennie­L
    Äldre 12 Jul 19:08
    #6

    Strax före 19 är inte sent... (Jag har själv barn som haft feber, 19 är aldrig sent)
    Du kan väl inte mena allvar att glassbilen inte ska komma bara för att ditt barn är sjuk?

  • Äldre 12 Jul 19:11
    #7

    Personligen har jag själv irriterat mig på att folk här har klagat på att glassbilen kör inne i vårat område(vid 20-20.45)på kvällen så att den under ett tag fick köra utanför området.

    Jag förstår inte problemet faktiskt.
    Mina barn kan ha somnat eller varit på väg att somna när glassbilen kommer och inte störs dom av det heller.
    Dom har ända sen dom föddes varit vana vid ljud och blir därför aldrig störda av sånt.Tack och lov.

  • Karpet
    Äldre 12 Jul 19:17
    #8

    Men innan klockan 22 får man ju faktiskt räkna med att höga ljud kan förekomma utomhus, hur sjuka barn man än har.

    Tycker du verkligen att det är rimligt att ingen som bor i ditt område ska får handla utav glassbilen för att dina barn inte tål ljud? Dessutom innan klockan 19.

  • luddig­amaskr­osen
    Äldre 12 Jul 19:18
    #9

    Nej jag menar inte på allvar att världen ska stanna bara för att mitt barn är febersjukt. Jag sa min mening -att jag va irriterad att glassbilen väckte min dotter- i ett allmänt forum på familjeliv. Inget världskrig över saken.

    Och för den sakens skulle så är 19 sent när min dotter är febrig, alla lever vi tydligen olika.

  • luddig­amaskr­osen
    Äldre 12 Jul 19:20
    #10

    Det jag störde mig mest på va att den körde in på gården (där vi är den enda barnfamiljen, resten pensionärer). Det finns en vändzoon 20 meter längre bort som det säkert inte skulle vara någa som helst problem att stanna vid.

Svar på tråden Den där j**la glassbilen!