• Annie82

Dosering av Lergigan comp???

Hej på er.

Idag har jag varit på min inskrivning och bad då bm om att få hjälp med mitt illamående. Jag hade turen att läkaren var på vår mottagning just denna dagen så hon skrev ut lergigan comp till mig. Då hon vart jättestressad så fick jag aldrig träffa henne utan hon gick efter vad bm informerade henne om. Därför kunde jag inter fråga läkaren om det och jag tänkte inte på ordinationen förren apotekaren påpekade det. Hon sa att jag skulle testa mig fram, men jag är nyfiken på hur mycket ni åt.

Enligt hennes ordination ska jag ta 1-4 tabletter/dag. Nu undrar jag hur stor dos ni tagit då ni använt detta läkemedel. Jag vill inte ta mer än onödigt, fast samtidigt vill jag inte må illa. Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Dosering av Lergigan comp???
  • Familytime

Öhh...lergigan comp slog ut mig totalt.... Och då fick jag den utskriven för utbrändhet och för stress, jag skulle lugna ner mig. Jag skulle ta 2x3 per dag, men efter en slocknade jag och sov som en stock i flera timmar! Så kunde jag verkligen inte ha det som ensamstående mamma, så de fick jag sluta med. Jag skulle inte ta fyra stycken om dagen om jag vore du. Fast det är klart....man kan ju reagera olika på läkemedel, så du kanske tål det bättre än jag. Men testa dig fram istället. Börja med en och se om det hjälper. Jag hade inte tagit något sådant under graviditeten för barnets skull, men man är olika. Vissa behöver det mer än andra.

• Långbenopluto

Jag tog 1 tabl på morgonen och 1 tabl innan jag gick och la mig och sov...

Vissa dgaar fick jag ta 4 tabl under dagen...olika varje dag alltså

Men aldrig mer än  4/dag.

Testa dig fram!

Mamma till Marcus och Isak
  • Annie82

Familytime- tyvärr har jag inget val då vardagen inte funkar som den gör nu. kan bara ligga till sängs som det är idag, så jag ligger då hellre där utan illamående

Tines- då börjar jag med att prova en på morgonen och en på kvällen. Hade dessa tabletterna bra effekt för dig?

• mosan67

funkar jättebra för mig, ska be om mera. min läkare sa max 3 om dagen.

• nena07

Jag tar 1-3 gånger om dagen. Så lyder min dosering från läkaren. Senaste dagarna har jag bara tagit en om dagen. Jag tycker de hjälper bra. Lycka till.

• Toadette

Jag måste äta 4 om dagen för att inte kräkas. testa dig fram!

Det vackraste som finns är min sons skratt
  • Asparagus

Jag skulle ta en tablett två gånger dagligen (morgon/kväll), men jag blev trött av dom så jag tog två på kvällen istället.

• Ullis 78

Mår jätte illa är i V11. BLir man alltid jätte trött på Lergigan?
    JAg jobbar som sjuksöterska på en akutvård avdelning, Kan det var ok att äta lergigan då om man blir så trött?
    Just nu kan jag inte jobba kräks hela tiden.

• Annie82

Jag blev inte mycket tröttare nu av lergiganen, men däremot har jag de senaste dagarna haft en hemsk hjärtklappning så jag kan inte längre ta lergigan comp. Mår nämligen alltid mer illa av hjärtklappning. Däremot har jag upptäckt att en vetevärmare på revbenen lindrar mitt illamående, så jag kör med det så länge.

Ullis 78- det är väl ditt eget omdöme som får styra huruvida du kan jobba med lergigan eller inte. Kanske inte dumt att ställa just den exakta frågan till läkaren som skriver ut tabletterna.

• Smülschen

Det finns Lergigan Forte och så finns det Lergigan Comp. Jag tror det finns koffein i Comp-varianten. Jag fick Lergigan Forte för att kunna få sova lite bättre om natten då jag mådde illa och kräktes hela nätterna sist jag var gravid.

Den ena varianten borde man alltså bli mer trött av än den andra.

Utslagen har jag dock aldrig blivit av Lergigan. Men det är nog väldigt olika på hur man reagerar.

• dinochmin

Jag tog en på morgonen och en på kvällen innan jag la mig.

Gravid i vecka 11
Svar på tråden Dosering av Lergigan comp???