BLEKA håret som gravid?
Är det nån annan som gör det??? Jag bleker mitt hår en gång i månaden... kan det vara farligt för barnet? Jag vet att tona inte gör så mycket, men bleka är ju så mycket starkare. Har en utväxt just nu som måste bort!
Är det nån annan som gör det??? Jag bleker mitt hår en gång i månaden... kan det vara farligt för barnet? Jag vet att tona inte gör så mycket, men bleka är ju så mycket starkare. Har en utväxt just nu som måste bort!
Ingen fara! Färga och blek hur mycket du vill! Resultatet kan ju bli varierande, men det är inte farligt för barnet!
Ingen fara, däremot kan din hårkvalitet vara en annan under graviditeten därav annat resultat, men kolla med din frisör.
Min BM sa att man inte ska bleka men tona går. Och studier har visat på icke gravida att det finns gifter i urin efter en blekning. Jag har blekt mitt hår sen jag var 16 och är 30 nu, jag går o bleker slingor med en hetta så inte det kommer på huden..För tänk vad giftigt det är och att huden tar upp.
Oj, det blir så svårt när ni inte är överens! Vem har rätt... jag tänker köra på med blekningen, men jag går nog till frissan då, och säger till att hålla borta från hårbottnen så gott det går... tack för tipsen!
Jag har rådfrågat både på sjukhuset o frisör o dom var både överens om att det inte är på något sätt skadligt för barnet men att det kan bli annat resultat än det man är van vid. Mitt hår blev precis samma nyans som innan jag blev medbarn. Så du kan me gott samvete bleka =)
Frågade en arbetskollega till mig som pluggar till läkare, han sa att de absolut inte var någon fara. "gifterna" kommer inte så mycket längre än hårsäcken är djup...ha ha Det var hans svar iaf
Ha just det! Kan säga så här till alla som säger att det inte går över till barnet, min mamma permanentade håret (visserligen inte samma sak men starka medel) regelbundet och fick 8 missfall efter varandra utan att en läkare förstod vad som var fel. Då hon frågade om permanenten kunde ha något med saken att göra fick hon ett hånskratt i ansiktet..
Men envis som hon är hoppade hon över att permanenta sitt hår en gång och vad hände..? Jo jag blev storasyster..
Ingen läkare har ju sagt att det var orsaken till missfallen och att det sedan blev bebis men enligt mig så säger det sig själv..
Jag skulle aldrig någonsin sätta nåt starkare i håret än shampoo under en graviditet men alla gör ju sina val.
Jag tror ju stenhårt på att det var det som orsakade missfallen, och även om det nu var slumpen så skulle jag inte våga chansa.
Det är klart att det är farligt för fostret att man andas in gifterna, man hör ju ofta att frisörer oftare än andra får missbildade barn än andra..
En frisör är ju jättestor skillnad! Dom spenderar 5 dagar i veckan i olika färg och permanentångor. Om man räknar en hel graviditet så blir det: 35 timmar per vecka x 36 veckor (anta att sista månaden spenderas hemma) = 1260 timmar! Jämför det med EN timme per månad, alltså 9 timmar totalt, för mig...
Jag kan hålla med om att frisörer som får missbildade barn då kan ha att skylla på arbetsmiljön, men det går inte att jämföra med min situation!