• Skogsstjärnan

Lekar på bröllopet! Nämn någon man kan ha! Snälla!!!

Hjälp mig med ideér på lekar man kan ha på bröllop!!!

Vad har ni varit med om? Det är ganska brådskande...

TACK!

• Svar på tråden Lekar på bröllopet! Nämn någon man kan ha! Snälla!!!
  • Axels och Annies mamma

På vårat bröllop blev vi uppkallade, fick varsin skylt med våra namn på fram/baksida. Vi fick stå med ryggem mot varandra och fick frågor där vi skulle visa upp varsin skylt med resp namn som svar utan att se varandra. det var frågor som "Vem diskar oftast, vem stötte på den andre när ni blev ihop etc." Alla tycktre det var roligt inklusive vi själva.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Skogsstjärnan

Den leken har jag tänkt på själv, men här brukar man leka den genom att visa upp antingen brudgummens eller bruden sko (man byter så att man har en av varje). Men kan ni hjälpa mig med roliga frågor??

Jag har nog flera lekar på lager, men många av dem hade vi på vårt bröllop och då vill jag inte ha samma nu då det är min bror som gifter sig (mycket samma folk..)

• Axels och Annies mamma

Vi fick de frågorna som jag nämnde samt tex.

Vem brukar ta initiativet till sex?
    Vem byter oftast på Axel (vår son)?
    Vem är mest svartsjuk?
    Vem städar mest hemma?

Bara fantasin och vad som är lämpligt sätter gränserna, lyckas till!

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Skogsstjärnan

Tack, snodde npågra och har hittat på några till. Ska fundera ut fler.

Men vill ha tips på fler lekar!!!

• Bettiz

När jag var på bröllop i Italien hade de massvis med lekar, bla limbo och 'Hela havet stormar'. Båda var jäkligt roliga att både vara med i och att titta på (när man åkt ut). Det såg ju fruktansvärt kul ut när folk i alla åldrar lekte i värsta snygga finkläderna. De hade även lekar enbart för brudparet, bla skulle bruden mata brudgummen med tårta, med förbunda ögon.

• Zimlis

Vi snodde ihop en lek under själva bröllopsfesten.
    Samlade ihop ett gäng karlar inklusive brudgummen som fick ställa sej på en varsin stol jämte varandra och kavla upp byxbenen. Sen fick bruden med bindel för ögonen känna på benen o se om hon hittade sin make.

Ett tips dock: Se till att de även tar av sej skorna.
    Hon avgjorde det hela eftersom maken va den enda med lackskor miss av oss men kul va det

• Himmelbit

Vi var på bröllop i helgen och en lek handlade om "vem som bestämde".
    Brudparet fick varsin "haklapp" (plastpåse) som skydd över sina kläder.
    Sedan blev de matade med Marshmallows (vet ej hur det stavas...). De fick inte tugga eller svälja utan var tvungen att ha dem kvar i munnen.
    Först en var, varpå de skulle säga "Det är jag som bestämmer". Först den ena sedan den andra.
    Blev kanske roligt med en hel del i munnen när de fräste fram "Det är jag som bestämmer" ...
    (Lekledarna hade även en extra plastpåse till hands att spotta i).

• merix

Du kan ha gästerna att rita en bild av brudparet och sen får de välja ut bästa bilden och den som ritat den får en gåva eller det bord sem han/hon sitter vid får börja ta av maten.

• Himmelbit

För att testa samarbetsförmågan kan man ordna ett stort pussel (t.ex. skära en stor bild i olika bitar och sätta häftmassa eller kardborrband på baksidan).
    Brudparet får hålla varann i handen och endast sätta ihop pusslet med de "fria händerna".

• Skogsstjärnan

Mera mera: jag ska sno många av idérna!

Skrattar åt marsmallowsleken. Passar utmärkt!!!!

(På vårt bröllop skulle jag också känna efter på armmuskleran vem som var maken -jag avgjorde det genom att titta neråt på lackskorna, för det var en glipa i halsduken )

• Zimlis

Min sambo som va bestman skulle ju egentligen oxå vart med MEN det blev miss i protokollet så han va inte med (han hade oxå lackskor)

• Det ljuva livet

Jag var på Möhippa i helgen. Alla tjejer skulle skriva ner två saker om sig själva som de trodde att bruden inte visste om. Och sen la man alla i en skål (efter att en tjej skrivit av alla) och så fick bruden gissa. Det gav många goda skratt .

Svar på tråden Lekar på bröllopet! Nämn någon man kan ha! Snälla!!!