• jajja

vilken resaarrngör är bäst?

Måste få veta vilken researrangör anses vara bäst?
    Motivera gärna varför och var resa gick då du åkte med dessa!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken resaarrngör är bäst?
  • Kall öl

Har bara åkat med Tjäreborg (heter det Tjäreborg på svenska också??) och för oss finlandssvenskar var det inte alls bra ordnat! Allt på finska, inte ens en karta/händelse berättelse vad heter det, guide! på svenska. Det var dåligt. Röstade blankt eftersom jag bara åkt med Tb.

Risken med humor är att folk tror att man skämtar (hälsoresan)
  • hotten

Kall öl: Då ligger ju felet hos dig å inte tjäreborg! Vill du ha reseguider å skrifter på svenska så åker du med ett bolag som kan tillgodose dig detta!!!
    tex fritidsresor heter finmatkat i Finland å reser du från finland å vill följa med på svenska utflykter, svenska välkomsträffar, infokartor/blad på svenska osv så ber du bara om det! Väldigt smidigt, när jag reser med en del finnar som inte kan ett ord svenska men vi reser från svenska sidan så gör vi alltid så (alltså tvärtom ber att få på finska)

Tidigare fungerade det utmärkt även med tjäreborg då dennes svenska part hette Always på svenska sidan, men nu är ju always uppköpt av Ving å ving har inget i finland så det är ju inte konstigt om det inte fungerar mer lika smidigt (fast jag undrar om det inte ändå gått om ni frågat?)

För övrigt så reser jag rätt ofta (ett par gånger per år charter å en del annat) å gillar nog fritidsresor bäst, fast nån större skillnad är det nog inte, beror mer på vilka puckon som jobbar på stä'llet.. dessutom är det ju sällan man ens ser dessa..

• Fruochmamma

Langley Travel - suveränt för bpde vinter & sommar resor

• Kall öl
    hotten skrev 2007-07-12 22:50:23 följande:
    Kall öl: Då ligger ju felet hos dig å inte tjäreborg! Vill du ha reseguider å skrifter på svenska så åker du med ett bolag som kan tillgodose dig detta!!!tex fritidsresor heter finmatkat i Finland å reser du från finland å vill följa med på svenska utflykter, svenska välkomsträffar, infokartor/blad på svenska osv så ber du bara om det! Väldigt smidigt, när jag reser med en del finnar som inte kan ett ord svenska men vi reser från svenska sidan så gör vi alltid så (alltså tvärtom ber att få på finska) Tidigare fungerade det utmärkt även med tjäreborg då dennes svenska part hette Always på svenska sidan, men nu är ju always uppköpt av Ving å ving har inget i finland så det är ju inte konstigt om det inte fungerar mer lika smidigt (fast jag undrar om det inte ändå gått om ni frågat?)För övrigt så reser jag rätt ofta (ett par gånger per år charter å en del annat) å gillar nog fritidsresor bäst, fast nån större skillnad är det nog inte, beror mer på vilka puckon som jobbar på stä'llet.. dessutom är det ju sällan man ens ser dessa..
    Det föreslog inte dom där. Dom förstod inte ens vad vi sa
  • hotten

nä att de inte föreslog det är en sak, men du kunde ju föreslagit det själva å reser du från finland så måste du ju ha tänkt öer innan..

Varför reste du inte då med tex finmatkat som garanterat har svensk personal på plats å du vet att du kan få svensk service om det var de du ville ??? som jag skrev så har förmodligen inte tjäreborg svensk service mer då deras svenska sida är uppköpta av ving! dvs ett annat bolag..

• Kall öl
    hotten skrev 2007-07-13 11:43:45 följande:
    nä att de inte föreslog det är en sak, men du kunde ju föreslagit det själva å reser du från finland så måste du ju ha tänkt öer innan..Varför reste du inte då med tex finmatkat som garanterat har svensk personal på plats å du vet att du kan få svensk service om det var de du ville ??? som jag skrev så har förmodligen inte tjäreborg svensk service mer då deras svenska sida är uppköpta av ving! dvs ett annat bolag..
    Men inte fan vet jag jag var 12 år , och jag beställde inte resan!
  • Kall öl
    vadådå?
  • Kall öl

det var 1 år sedan.

• bubili

Airtours är jag nog mest nöjd med, även om dem andra som du nämner(samt nazar) harjag inte haft några problem med.

Svar på tråden vilken resaarrngör är bäst?