• Baby T

rädd för att göra på mig vid förlossning

ja har ett stort problem...ärSÅÅÅ rädd för att göra på mig vid förlossningen....skulle vara SÅÅÅ pinsamt... någon som har några tips? Har NI tagit laxermedelinnan förl? ... elller KAN man hålla sig?? *orolig*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-12 22:21:41:
    JO jag HAR 2 barn sen innan, då tog ja en matsked ricinolja för att tömma tarmen o för att få igån värkarna... o det funkade, ville dock låta det starta avsigsjälv denna gången, men jag vet inte om jag vågar. är ett sånt kontrollfreak.

• Svar på tråden rädd för att göra på mig vid förlossning
  • l i l j a

Tro mig, det är INGET man tänker på just då men klart man är lite orolig innan.

♥♥♥ A ♥♥♥
  • SaraUnderbara

Jag var rädd jag med, men jag LOVAR att när man väl ligger där med så galet ont så bryr man sig inte.
    Karln är i andra änden så han ser inget, du märker det knappt och BM torkar bort så fort så.. nämner ingenting!!

• emejo128

Det var det sista man tänkte på under förlossningen kan jag ju säga. Annars brukar de flesta förlossningar erbjuda ett lavemang innan förlossningen är igång. Be om det.

• Crazy Baby

Jag blev erbjuden lavemang innan! Men det är absolut inget man tänker på när man ligger där och försöker krysta ut vad som känns som en minibuss!

• emejo128

"Jag skiter ut en karmstol" vet jag att jag skrek under förlossningen.

• Aiwendil

Jag "bajjade" men har tänkt som du innan... men när jag väl låg
    där skrattade jag bara och sa: Oh nu så sket jag också.. hahahaha
    Så kan det gå, sa barnmorskorna och min kille bara skrattade.
    Jag LOVAR.. man tänker inte på det då. LOVAR!

• Tjiklex

Kan inte annat än småle, jag va hur orolig som helst före min förlossning. Men sen gick det så fort så ja han inte ens tänka på det. Tror jag sa (läs skrek) till bm "jag skiter i om jag skiter!" Nu gjorde jag varken nr 1 eller 2. Men förstår att du e orolig! Men jag håller med dom som skrivit innan, du kommer nog inte tänka så mkt på de.

• Jempa L

Be dim BM hålla en varm handduk mot "bakdelen". Det är en "nygammal" metod mot att förhindra bristningar. Min BM gjorde så under förlossningen som en rutingrej, inget varesig hon eller jag diskuterade.

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • Pellerbom

Barnmorskor och annan personal på förlossningen är dessutom härdade vad gäller kroppsutsöndringar, lite bajs ingår i en vanlig dag på jobbet för dem!

• Palsternacka

Nej, jag tror inte att man kan hålla sig och samtidigt föda barn, finns det något som vill ut ur ändtarmen så kommer det ut. Annars stannar nog barnet också kvar inne! Men du kan ju be om laxermedel innan.

Men du, jag kan ärligt säga att jag inte tror att du kommer att bry dig det minsta om det händer. Det är ju inte så att BM står och skriker "du bajsar! du bajsar!" utan hon tar antagligen bort det utan att kommentera och du behöver inte känna dig pinsam.

Svar på tråden rädd för att göra på mig vid förlossning