• FH Mamma

Hur kan det vara dyrare att flyga inrikes än till thailand?

Inrikes resa flyg Halmstad-växjö tor samma dag ca 18000kr
    2 vuxna 4 barn under 10 år.

Thailand resa 8 dagar iof "bara" 2 vuxna ca 17000kr

Är det inte underligt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-12 23:25:26:
    Kanske man borde dumpa barnen hos släktingar och åka och sola en vecka istället?? *lol*

• Svar på tråden Hur kan det vara dyrare att flyga inrikes än till thailand?
  • fragipani

*ASG* Jag hade hellre flygit till Thailand än till Växsjö..... helt sjukt ju!!!

• mamma28jul06

Det kan finnas mer än 30 olika priser för samma sträcka, samma stol, samma service osv. Om man bokar reguljär flyg så är det nästan alltid dyrast om man bokar samma dag eller /och inte ska ha någon retur resa. Så är det bara.

• FH Mamma

fragipani
    Jag med...

mamma 28jul06
    Det vi kollade var tur och retur resa den 15/8 07

• hotten

fast till thai får du ju lämna 4 pers hemma.. de kostar ju nästan lika mycket som vuxna om man skall till thai.. så kan man ju inte räkna!

priserna är flytande å styrs efter efterfrågan.. inget konstigt, du vill åka en tidpunkt då många andra vill åka å bokar bara en månad innan, de billiga biljetter brukar vi boka ca 6-10 månader innan avresa!

• Themis

Okej:

Hur många människor bor det i Sverige som behöver flyga?
    Och hur många människor i Sydostasien?

Det handlar om volym, det är helt enkelt inte särskilt lönsamt att flyga i Sverige eftersom här bara finns ca 25 bönder per kvadratkilometer och en och annan ko, jämfört med resten av världen. I centraleuropa bor det 400 pers/km2 på sina håll och ännu fler i sydostasien.

• Leaaa

när min farbror råkade ut för en olycka så betalde jag å pappa 23000 per person till Florida. Vi tog den första möjliga planet som gick att ta. Tyvärr hann vi inte fram i tid för hanns liv gick inte att rädda

• Leaaa

när min farbror råkade ut för en olycka så betalde jag å pappa 23000 per person till Florida. Vi tog den första möjliga planet som gick att ta. Tyvärr hann vi inte fram i tid för hanns liv gick inte att rädda

• Leaaa

va inte meninegen att det skulle bli 2x sorry...

• FH Mamma

bimsan
    fast det är ju bara på marken 13 mil så även om det bara flyger 25 bönder och någon ko så är det lite löjligt dyrt kostar 230kr/mil /person

leaaa
    Jag beklagar att din farbror dog.

• sommartorpet

Det går väl inga flyg mellan Halmstad och växjö? Det hade ju knappt hunnit upp i luften innan det skulle landa igen. Dessutom så är det väl Skyway som traffikerar Halmstad och SAS Växjö så det är ju inte speciellt konstigt om det kostar mycket pengar. 6 personer ToR Halmstad - Arlanda och 6 personer ToR Arlanda - Växjö blir ju två helt olika resor för 6 pers.

Svar på tråden Hur kan det vara dyrare att flyga inrikes än till thailand?