• Anonym

Plussa tidigt med kort menscykel??

Jag undrar om de som har längre menscykel kan plussa tidigare?
    Jag menar, Jag har bara 24 dagars cykel, Men om jag då tex testar på BIM-3, Så har det ju bara gått typ 8 dagar efter ÄL.
    Det kan ju knappt visa något?!

Så hur funkar de egentligen, ÄR de bara de som har längre cykel som kan plussa tidigare? Hmm.

• Svar på tråden Plussa tidigt med kort menscykel??
  • Anonym

Råkade skicka lie för måna av samma fråga. Inte min mening!

• Cinnalinna

Jag hade 23 dagars cykel innan jag fick sonen.
    Jag testade inte plus förrän över en vecka efter BIM.

Alltså jag testade svagt svagt plus på dag 29 och riktigt plus typ dag 30.

(Konstigt nog har jag sen sonen föddes haft en 30 dagars cykel.)

• Anonym

Åhhh vill itne vänta å länge med att testa, Hehe.

Kan ju faktiskt stämma rätt bra, Sist jag va gravid så plussade jag svaaagt Bim + 2/3. *suck*

• Cinnalinna

Lycka till

ingen mening med att testa än skulle jag gissa, man blir bara ledsen och sen en vecka senare visar det sig att man var ledsen i onödan

• Anonym

Så sant så Ska försöka hålla mig allt vad jag kan, Hehe.
    Svåååårt! hehe

• Thinan

Men vet du hur lång sån fas mellan äl och mens du har då? kan inte förklara men iallafall.. Jag har bara 22 dagars cykel, alltid plussat 3 dagar innan bim. Min lutealfas (ml äl och mens)är på 13 dagar.

• Anonym

TS har 12dgr mellan äl och mens

• Thinan

Der har ju med om man är låghormonare eller inte vet jag hur pass tidigt det syns. Men jag är ingen expert =)

• Anonym

Oj då har du äl rätt snabbt efter mensen ju
    Som ovan "Anony" skrev (din jäkel, hehe) Så har jag nog 12 dgr Imellan. Så om jag tex testar på bim - 3 så har de bara gått 8 dagar sen äl. Det funkar ju inte =/ Hmmm

• Smilla75

Det spelar förstås ingen roll för hur fort ägget fäster.
    Det fäster på dag 4-10. Några dagar efter att det fäst kan man plussa.

• Thinan

Ja precis, bara ca 4 dagar efter att mensen tagit slut. Det har varit jättebra när man försökt få barn =D
    Ja, just det några dagar efter att ägget fäst syns det på testet. Jag plussade tre dagar efter det fäst sist, vet för jag fick en minimal blödning då (nidationsblödning).

Svar på tråden Plussa tidigt med kort menscykel??