När fick era barn sin första 2-hjuling?
Hej!
Jag undrar när era barn fick sin första tvåhjuling? Med eller utan stödhjul? Min tjej fyller tre om en vecka och jag hade inte tänkt att hon skulle få någon cykel. Jag har själv tyckt att det är alldeles för tidigt. Hon är nöjd med sin trehjuling. Men nu fick vår grannpojke som är hennes bästis en cykel med stödhjul förra veckan. Han tycker det är jättekul och min Sigrid är avundsjuk.
Mitt dilemma är faktiskt mest av könsrolls karraktär. Jag vill att Sigrid ska kunna leka med pojkarna och lära sig att ta för sig. Just nu är hon ganska blyg och leker bara med dockvagnen och busar aldrig. Typiskt tjejig. Så om jag vill att hon ska vara lite mer som pojkar 'typiskt' är (jag drar inte alla över en kam men ni kanske förstår vad jag menar) så kanske jag måste se till att hon har samma förutsättningar som dom - i form av prylar. Grannpojken har två trambpilar och en tramp traktor, en trehjuling och nu en tvåhjuling. Sigrid har en tvåhjuling.
Men min fråga är när ni började med tvåhjuling.
Jag undrar också om någon har någon erfarenhet av 'Springcykel' (Se www.springcykel.se
Kram till alla duktiga föräldrar!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-13 09:34:44:
Jag såg att jag skrev fel på en mening. Sigrid har endast en trehjuling. Inget annat.