• Cgirrl

Äckliga kryp i skafferiet!?

jag skulle ta lite te till frukost imorse öppnar skafferiet och ser att det kryper runt små svarta kryp ibland allting därinne..

hur gör man för att få bort dom? räcker det med att dammsuga bort dom och sedan torka ur skåpet?

Blääääääääääääääääää.....hjälp mig!

• Svar på tråden Äckliga kryp i skafferiet!?
  • AnneSophie
    Cgirrl skrev 2007-07-13 10:31:04 följande:
    jag skulle ta lite te till frukost imorse öppnar skafferiet och ser att det kryper runt små svarta kryp ibland allting därinne.. hur gör man för att få bort dom? räcker det med att dammsuga bort dom och sedan torka ur skåpet? Blääääääääääääääääää.....hjälp mig!
    Ja, det är steg ett. Sedan måste du kolla i alla paket (tex mjöl etc) så att det inte finns kryp däri också.
    Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
  • mysigamamman

Inte för att jag vill skrämma dig, men det är ett h-vete att bli av med dem.

Mitt tips är att du lägger allt i plastburkar. Skulle det då finnas kryp i mjölet så kan du slänga det, men räddar alla andra varor.

Det går nästan inte att städa bort dem... men man kan svälta ut dem..

Jag hade sådana kryp över hela köket.. Så fort ungarna tappade något på golvet så vimlade det av kryp... bakom spisen... överallt...

Nu har jag ALLT i plastpåsar... och har inte sett till kryp på ett halvår...

• Lucian Caesar

jag tror att det är mjölbaggar som du har drabbats av...
    googla på dem så ser du nog va du ska göra..
    men min svärmor hade det å hon slängde nästan allt hon hade, dem bröt sig in i alla saker i hela skafferiet..
    dem bildas i bl.a gammalt mjöl.. å det kan finnas mjölbaggelarver i mjölet redan i affären..
    mitt råd är att slänga det mesta å rengöra ordentligt å vänta några dagar med att ställa tillbaka sakerna så kanske det kommer fram fler baggar ur vrårna i skafferiet..
    så kan du ju köra en ride med dammsugarn nån gång om dagen..
    hoppas du blir av med dem..

Svar på tråden Äckliga kryp i skafferiet!?