• Anonym

Ni som tar propavan eller har provat

Hur mådde ni närni tog dem? Hur mådde ni dagen efter? Jag är skitrött. Bakistrött o har inget tålamod. Jag hatar dem fy fan

• Svar på tråden Ni som tar propavan eller har provat
  • Anonym

Jag kan bara ta en halv för annars blir jag helt yr dagen efter. Det fungerar med en halv för mig. Men jag fick andra tabletter sedan för jag ville ha tabletter som man kan ta om man inte somnar. Med propen fick man känna någon timme innan om man trodde att man inte skulle somna

• Anonym

Vilka tabletter rekommenderar ni???

• Anonym

Jag igen.
    Jag fick Imovane utskrivet och de fungerar bättre, tar bara en halv utav de också. Har provat stilnoct också, de fungerar bra de också. Men dessa är mer vanebildande så det är mer restriktioner för dessa.

• Familytime

Jag har låg toleransnivå på alla läkemedel och reagerar därför väldigt starkt på mediciner. Jag däckade totalt, alltså och mådde dåligt dagen efter.

• kidA

jag var en zombie dagen efter. gjorde skitknäppa grejer som jag inte alls skulle gjort annars. hjärnan var inte med liksom... neh usch de var så obehagliga för mig.

***snart bebis! v 35 nu***
  • MajaMaria79

Jag blev också oerhört hang-over dagen efter med propavan. Jag har fått Zopiklon i stället (som väl är samma som inovane) och det funkar mycket bättre. Jag somnar men vaknar pigg.

• Anonym

UUUÄHH värsta skittabletten. Jag fick problem med stickningar i fötterna av dem, det var alltså extremt, blev tvunen att vanka av å an hela natten....

• Who knows

Jag äter Propavan, emn nu tar jag bara en halv tablett, det är precis lagom.
    Har provat en större dos för länge sedan och fick då så mkt myrkryp i benen att jag inte kunde vara stilla, om man får det och har lugnande hemma så kan man ta det, då går myrkrypet över.

Visst Imovane är mer effektivt, men den är oxå beroende framkallande så det är bra om amn inte har den för länge.

Jag hade från början imovane och Nozinan, båda är dock beroende framkallande, så nu har jag slutat med dem och tar ½ propavan.

Med den halvan får jag inga som helst biverkningar, jag sover lungt och bra hela natten, men är inte lika däckad som jag var av de starkare tabletterna.

Många läkare tycker att ½ inte är något att testa, men jag hade turen att träffa en erfaren sjuksköterska som hade bra erfarenheter av patienter med en halv, så hon hjälpte mig att övertala läkare

• Anonym (Propav.)

Hej! Har käkat Propavan nu ett tag och jag har inga biverkningar. Tar 1 vid 21 och då kanske jag somnar till 24, kan även somna vid 2-3 om jag har otur.

Om jag vet att jag ska upp dagen efter tidigt så måste jag ta 2 och då somnar jag vid 23. Ibörjan så var jag hängig och så dagen efter men det har gått över. Jag tar mina pga värk och att jag inte kan sova med värken den håller mig vaken.

• Anonym

Jag har tidigare ätit propavan och tog då en tablett vid 19-tiden på kvällen. På det viset slapp jag "baksmällan" dagen efter. Blev iofs seg under kvällen - men det gör ju inget om man bara hänger hemma i allafall..

Svar på tråden Ni som tar propavan eller har provat