• Tessidess

Hur flyttpackar ni?

Jag håller på för fullt att packa inför en flytt i slutet på året. Vi tänkte packa allt sånt som vi inte behöver under dem här 4 månaderna. På så sätt kan vi köra upp det till min mans bror och får mindre att flytta när vi lasset ska gå. Dessutom känner vi att vi vill ha det riktigt rent, snyggt och stylat, för att få ut så mkt pengar som möjligt för huset.

Jag är en slänga Så en hel del skänker jag bort och säljer billigt. Både kläder och möbler.

Har ni ngn strategi för hur jag ska packa?

Hur packar ni kläder? Vill ha ordning så att det inte är ett virrvarr när jag kommer till nya huset. Samtidigt så behöver vi ju tänka på att spara vinterkläder eftersom flytten går 1dec.

Hjälp mig!!!

• Svar på tråden Hur flyttpackar ni?
  • Cullinan

Packar du i juli, när du ska flytta i december?!

• Brustablett

jösses va ni e ute i god tid. vi ska flytta 14 dec o har bara börjat rensa o slänga lite lätt...

• Cullinan

Vet inte riktigt vad du vill ha för tips...

Jag ska flytta utomlands i september, och kommer då att packa i helt vanliga papplådor, sopsäckar och IKEa:s blåa påsar.

Kläder lägger jag i sopsäckar, då kan man klämma ihop säcken så att den får rum lite var som helst i flyttlasset. Det kan man ju inte göra med en låda så att säga.

Porslinet ska jag nog ta i min tvättkorg, och lägga ett täcke i som vadderat skydd.

• Tessidess

Jajjemen, packar sånt som vi inte behöver här... Vårt inflyttningsdatum simmar runt mellan 1/10-1/12 beroende på när säljarens nybygge blir klart. Dvs om 2-4månader.

Eftersom jag tillhör den kategorin som gör allt i sista sekund så har jag bestämt mig för att packa det som inte behövs nu samt det vi vill ha bort innan vi ska ta biler och ha visning. Annonsen ska komma ut i slutet på nästa månad. Veckan efter skolorna börjar. Jag antar att jag lär ha huset i visningsskick direkt då.

Men jag undrade inte över era åsikter om när jag packar utan hur ni packar, ex kläder. Man har ju inte resväskor till allt. Lägger ni sånt som skor i flyttlådor och jackor etc i säckar? Vi har rätt mkt kläder som man är väldigt rädd om, kostymer, klänningar i Thaisiden etc. Scenkläder... Det finns ju som mobila garderober i typ plast som jag funderat på

• Tessidess
    Cullinan skrev 2007-07-13 15:35:57 följande:
    Vet inte riktigt vad du vill ha för tips...Jag ska flytta utomlands i september, och kommer då att packa i helt vanliga papplådor, sopsäckar och IKEa:s blåa påsar. Kläder lägger jag i sopsäckar, då kan man klämma ihop säcken så att den får rum lite var som helst i flyttlasset. Det kan man ju inte göra med en låda så att säga.Porslinet ska jag nog ta i min tvättkorg, och lägga ett täcke i som vadderat skydd.
    Jag tror dock att jag flyttar väldigt mycket mer än dig. Dels för att du ska utomlands men även för att du skriver att du lägger porslinet i en tvättkorg.
  • Jofimiel

Jag e gift med en flyttgubbe så jag gjorde inte så mkt när vi flyttade... de har flyttgarderober som e perfekta för att flytta kläderna i.

~♥~ Mamma till Filizia,Milton och Elliot ~♥~
  • Cullinan

Kläder som ni är rädda om kan du väl svepa en sopsäck runt, och hänga upp i baksätet på bilen.

Det behöver ju inte göras så svårt.

Ja, jag kanske har ovanligt lite porslin. 6 st av allt, tallrikar, kaffekoppar, glas osv. Jag hoppas det ska rymmas i en tvättkorg.

• Cullinan
    Jofimiel skrev 2007-07-13 15:48:20 följande:
    Jag e gift med en flyttgubbe så jag gjorde inte så mkt när vi flyttade... de har flyttgarderober som e perfekta för att flytta kläderna i.
    Ingår det när man anlitar flyttfirma? Eller det kostar extra?
  • Jofimiel
    Cullinan skrev 2007-07-13 15:52:20 följande:
    Ingår det när man anlitar flyttfirma? Eller det kostar extra?
    Det tror jag ingår, har aldrig hört att de tagit extra betalt för att använda dom...

oftast så lånar eller hyr ju kunden kartongerna som sedan lämnas tillbaka..
    ~♥~ Mamma till Filizia,Milton och Elliot ~♥~
Svar på tråden Hur flyttpackar ni?