• Juliana82

1-års kalas!!! hur firade ni?????

hej på er allihop!!!
    Snart fyller vår son 1 år och vi vill verkligen göra det speciellt. Vi hade tänkt bjuda bara familjen vilket kommer bli ca 20 personer. hur gjorde ni med allt.
    hur såg er tårta ut???
    Hur dekorera ni hemmet??? o med vad dekorera ni???
    Vad bjöd ni på???
    Vad köpte ni för present till ert barn???
    jag vill gärna få så mycket tips och ideér som möjligt!!!
    berätta gärna om allt ni gjorde...
    skulle bli så tacksam för svar

• Svar på tråden 1-års kalas!!! hur firade ni?????
  • Birgitta2

Ballonger, jordgubbstårta med 1 ljus i, kaffe och kaka.

Kommer folk långväga så gör en god pastasallad så de får lite i magen före tårtan!

• mamma37

Vi hade grillning med kall potatissallad, jordgubbstårta hemmagjord med 1 ljus i, ballonger!!
    En underbar dag precis som 2-årsdagen fast då blev det glasstårta som var beställd med 2 ljus i men inget mer än hembakade kakor o bullar!!

• åsa1980

En rolig grej man kan göra medballonger är att blåsa uppmassor och sedan trä på den på en lång sytråd med hjälp av en nål. (Du syr alltså i ballongens krage inte i den uppblåsta delen) Sedan spänner du tråden över rummet och vips så har du ett ballongspel.
    Effektfullt. JAg köpte plastmuggar på Åhlens med djurmotiv på 5kr styck och la i russin, majskrokar som en godispåse till alla barnen och vuxna om man vill. Muggen fick de också ta med hem.Och så hade jag såpbubblor till barnen med som jag hängt namn på som placeringskort. Kul att använda ute i väntan på tårtan.
    HAr även varit på en annan ettårings barnkalas, hon hade poolparty. Jätteuppskattat om vädret är fint.

• Doriath

Tårta:
    marängbottnar och vispad grädde med hackad dajm. Tillverkas just innan den serveras. Tar 5 minuter. Finns det barn med på festen kan de dekorera tårtan åt dig!

Jag minns inte vad vi gav henne...nån bok tror jag eller så.

• barbapappafin

Hej!  Vi delade upp Ebbots kalas i två omgångar.. Ett för släkt o ett för kompisar

Blåste upp en massa olika ballonger som jag satte uppe överallt i huset, dukade fint.... När släkten kom bjöd vi på pasta sallad, sen tårta o kakor. När kompisarna kom bjöd vi på tårta o en massa kakor, sen hade vi korv med bröd!  Uppskattat hos barn!   En annan sak som uppskattades mkt var fiskdamm   Där i hade vi lite godis, ballonger o så hade vi bränt en CD skiva till alla barn (Melodifestival skivan) Var ju väldigt passande just då

Presenter han fick bl a Bobby car med släp, kläder, många böcker, pussel, bilar m.m

Lycka till med kalaset!

• MJ78

Vi hade lite ballonger, jag köpte färdig sockerkakstårtbotten, tog jordgubbsylt på ena lagret och vaniljsås på det andra, uppepå la jag grädde, små chockladpraliner och gelehallon, av godiset gjorde jag också en stor etta på tårtan. Innan bjöd jag på vanlig middag.

på barnklaset hade jag korv och mos och sedan fruksallad och glass. Alla barn fick en liten påse med sig hem med några muminkex och en liten pixbok.

• solen82

Vi firade med piratfest, endel var utklädda. Vi hade även fiskedamm för barnen

• Jessica24

Hur såg er tårta ut?
    Svar: Har en bild av tårtan i mitt Bildgalleri

Hur dekorera ni hemmet och med vad dekorera ni?
    Svar: Ballonger i massor och så hade vi det mesta i ljusblått (servetter, ljus osv)

Vad bjöd ni på?
    Svar: Vi beställde olika smörgåstårtor, dricka, tårta, kaffe, kanelbullar, sockerkaka, småkakor, godis, chips mm.

Vad köpte ni för present till ert barn?
    Svar: Vi köpte bland annat en sparkbil, leksaker och mycket mer.

Det behöver inte vara så himmla mycket aktiviteter osv då barnet är så litet, det är lätt hänt att dom blir trötta osv.

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • gresligagreta

Vi höll till på gräsmattan ute under ett partytält hade smyckat tältet med ballonger och så Vi blåste såpbubblor i massor och åt god jordgubbstårta sen badae barnen i plaskpolen
    bilder kommer det var enkelt och trevligt

• lizagirl

Beställde min tårta på ICA maxi 30 bitars för 500:-
    det kom 30 pers och det var varmt och fint ute.. jag blåste upp 80 ballonger och det var en lyckad fin dag!
    Bilder finns!

Svar på tråden 1-års kalas!!! hur firade ni?????