• Rigmor Mortis

När kommer eventuella biverkningar av vaccination?

Tösen vaccinerades för första gången idag. Vissa barn får ju biverkningar av vaccinet - men hur lång tid efter vaccinationstillfället dyker de i så fall upp? När är "risken över" s.a.s?

• Svar på tråden När kommer eventuella biverkningar av vaccination?
  • annika46

vår sköterska sa att det skulle komma samma dag eller dagen efter, inom ett dygn ungefär. om vår son blev dålig efter det dygnet sa hon att det berodde på något annat.

• Beccabecca

Der vanligate är inom ett dygn. I fass står det att biverkningar kan komma upp till tre dygn senare.
    Min son blev sjuk med feber två dygn senare, men både de på bvc och barnläkarmottagningen tyckte att det var för sent för att vara en reaktion.
    Febern gick över på två dagar, någon orsak hittades inte.

• Teskedsmamman

De tre första vaccineringarna har mina killar alltid reagerat på samma eftemiddag... däremot MRP:n som de får vid 18 mån har de inte reagerat på alls och då kommer ev reaktion efter 10 dagar...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror 10 dagar kvar (070723)
  • Rigmor Mortis

Hon har sovit hela eftermiddagen, nu är hon vaken och än så länge på gott humör. Kan vi ha sån tur så hon inte reagerar tro? (utom tröttheten, men - van vid att vaccinera katter som jag är - den räknade jag med )

• hummelhonung

Annarebecca - intressant det du skriver!
    Min son har vid båda vaccinationstillfällena fått hög feber 2 dygn efteråt. Febern har gått över ganska snabbt.
    På BVC sa de att det inte kunde vara vaccinationen. Men om det står i FASS att det kan komma reaktion 3 dgr efteråt och han har reagerat så tydligt och likadant båda gångerna, borde det ju vara sprutorna...?

• sandrav

Min son fick aldrig första gången. Men fick andra. Det kom några timmar efter febern gick upp till 40 grader såv i gav alvedn.

• firelment

Hej min kille sov i tre timmar när vi kom hem efter vacc o sen sov han 7 timmar på natten, mycket ovanligt, o jag väckte honom för att amma ur mina sprängfyllda tuttar.. Men på bvc hade de sagt att det var helt normalt att bebis blir trött och sover mycket men att man ska väcka dem om de sover för länge eftersom de behöver äta om de är vana vid det på särskilda tider..

• mii76

Ett par tre timmar efter sprutan kom reaktionen! Svullen, röd, och varm vid sticket och ledsen. Väldigt ledsen och otröstlig! Hade inte köpr hem alvedon men kompisar var räddare i nöden och en halvtimme efter första dosen var tjejen lugnare.

Dagens tips: Köp hem alvedon!

• Rigmor Mortis

Ja, vi köpte hem Alvedon direkt Hittills har hon inte visat någon reaktion förutom att hon var trött igår, hon är på strålande humör.

Svar på tråden När kommer eventuella biverkningar av vaccination?