• Sussi N

Tatuera in barnens namn!!

Jag har själv inga tatueringar och kommer heller inte att göra några, men har funderat en hel del över hur jag själv skulle tycka om mina föräldrar hade mitt namn intatuerat på kroppen.
    Är idag 37år och hade förmodligen kännt att: klipp navelsträngen snälla mamma och pappa, låt mig vara fri och inte sitta som ett skrynkligt minne på din kropp, hur mycket jag än älskar och beundrar mina föräldrar så hade jag verkligen inte velat att dom hade tatuerat in namnen på mig och mina syskon, hade faktiskt kännt mig "låst" av det.
    När jag var i tonåren hade jag nog inte ens visat mig ute på stan tillsammans med dom...
    Är det bara jag som tänker så här eller?

• Svar på tråden Tatuera in barnens namn!!
  • Ximona81

JAg har tatuerat min dotters namn och det är hon superstolt över. HOn är dock bara 8 år men det är en tatuering som går att dölja om det skulle vara tillfälle för det o sedan står det inte hennes namn så där utan intialerna.

• Sussi N

Jag förstår att hon är stolt idag och tycker det var smart att ta initialerna.
    Men jag tänker på att förr var det killar(oftast) som tatuerade in flickvännens namn, eller man bar sin älskades namn runt halsen, men idag är det barnens namn som skall vara med överallt, på halskedjor, på kroppen osv.
    Missförstå mig rätt och jag är såååå stolt själv över mina barn, men jag vill att dom skall bli fria och oberoende en vacker dag och hämmar jag dom inte (omedvetet) genom att på dessa sätt visa att dom "tillhör" mig, eller binder dom ofrivilligt till mig på ett för dom "jobbigt" sätt.
    Eller är det jag som läser in för mycket i handlingen?

• Karin99

Tycker att det är fult, skulle aldrig tatuera in mitt barns namn. Men OBS! det är min åsikt, alla får göra som de vill.
    Håller nog med dig TS om att det säkert skulle vara skämmigt i tonåren.

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Karin99

Jag kan tillägga att jag skulle heller aldrig sätta en registreringsskylt på vagnen med mitt barns namn och födelseår. Men det är jag det...

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Ximona81

Somliga vill inte andra vill. JAg gjorde det för min skull. för att jag ville ha en tatueriing som betydde något. SOmliga gaddar sig andra inte Räcka ut tungan

• ElinaNikki

Min sambo ska tatuera in Elinas namn på sitt bröst, jag var emot det från början men inte nu längre. Tror hon kommer gilla det...Han har mitt namn åxå intatuerat på armen. Och jag gillar inte bara initialer utan man ska enkelt och tydligt kunna läsa vad det står.
    Men smaken är sannerligen som baken...

• Valkyriah

haha jag har inte ens tänkt så...

själv älskar jag gaddningar och vill ha MYCKET,den 28e ska jag gadda in sonens namn på baksidan av vaden...

varför??ja,för att jag vill en tatuering som är tillängnad det finaste jag har kan väl inte va så fel..

Och skäms inte näst intill alla tonåringar över sina föräldrar mer eller mindre??finns nog värre saker som anses vara mer pinsamt än att mamma och pappa har ens namn på kroppen

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Ximona81

Tror när våra barnblir i tonåren så är det såpass vanligat att det är inget attt skämmas för..

innan så var det ju bara sjömän och kriminella som bar tatueringar ansåg man. eller ja många av vår äldre generation .. som det står i ovanstående inlägg att man skäms ju över sina föräldrar oavsett när man är i en viss ålder :D

Annars så skulle jag aldrig tillåta min sambo att tatuera in mitt namn. Verkligen inte .. då hellre en symbol som kan kopplas till mig. men ska det vara namn så är endast barnens tillåtna för mig. men alla har vi egna åsikter ..

• Sussi N

Jo, det hör till att skämmas över sina föräldrar i tonåren, även om pappan hos oss är mycket mer pinsam än vad jag är..ha,ha, har en 15-åring..
    Men om jag bara relaterar till mig så hade jag än idag tyckt det var hemskt att se mitt namn på mina föräldrar och kännt att: skaffa er ett liv och häng inte upp er på mig!
    Visst kommer det att vara jättevanligt när dagens barn växer upp och kanske inte ngt konstigt då.
    Men vill man inte göra göra något mer personligt minne då och något eget än att göra som alla andra och tatuera sig?

• Valkyriah
    Surfturf skrev 2007-07-13 17:35:49 följande:
    Jo, det hör till att skämmas över sina föräldrar i tonåren, även om pappan hos oss är mycket mer pinsam än vad jag är..ha,ha, har en 15-åring..Men om jag bara relaterar till mig så hade jag än idag tyckt det var hemskt att se mitt namn på mina föräldrar och kännt att: skaffa er ett liv och häng inte upp er på mig!Visst kommer det att vara jättevanligt när dagens barn växer upp och kanske inte ngt konstigt då.Men vill man inte göra göra något mer personligt minne då och något eget än att göra som alla andra och tatuera sig?
    själv hade jag nog inte tyckt det varit pinsamt,faktum är att jag nog aldrig skämdes över mina föräldrar under tonåren,hade och har en väldigt tajt relation.

Men som sagt jag planerar för ryggtavla och vill ha många tatueringar så varför inte även sonens namn lixom.

Sen om nu sonen skulle tycka det vore pinsamt så får man väl dölja det i närheten av hans kompisar.

sen tycker jag inte att det har att göra med att man inte klippt navelsträngen heller
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
Svar på tråden Tatuera in barnens namn!!