• Anonym

Extra inkomst, förslag?

Jag och min sambo, har tankar på att göra något på sidan om våra arbeten för att få in mera pengar till hushållet, så man kan känna sig mera fri ekonomiskt.

Vet tex folk som köper bilar, renoverar upp dom och säljer sedan och gör sig en peng på det, men varken jag eller mon sambo är något intresse för bilar.

Har ni några förslag på vad?
    Var har ni gjort? Hur har det funkat?

• Svar på tråden Extra inkomst, förslag?
  • Coca cola

smuggel sprit (ironi för moral kakorna som inte fatta det)

• Maria40

Vad är ni duktiga på? Från det måste ni ju hitta extrajobbet. Konstnärliga, snickerkunniga, datakunniga osv.
    Enl. tidningarna lär det bli brist på städpersonal nu när "alla" kommer att börja köpa tjänsten.

• Anonym

Min sambo är duktig på datorer, har gjort några hemsidor.

• Maria40

Då kanske han kan erbjuda sina tjänster till lokala företagare eller föreningar?

• Anonym

dela ut tidningar , reklam. kolla i tidningen finns de som vill ha städhjälp o så.

• Vildblomman

jag delar reklam på söndagar. får 200 kr per distrik jag gör,ibland gör jag två men på ett ungefär ger det 800-1000 kr extra varje månad

• Airy fairy

Har ni mojlighet att jobba overtid pa era vanliga arbeten och fa in lite pa det viset?

• Anonym

Det gäller ju att utnyttja de talanger man har som kan ge något. Min man har firma vid sidan av sitt vanliga jobb och drar in mellan 4-5000 extra netto på det varje månad. Ett väldigt bra tillskott till vår ekonomi så jag är glad att han har just de talanger han har!

Svar på tråden Extra inkomst, förslag?