• Sötling

Bra restauranger i Stockholm

Har precis flyttat tillbaks till Stockholm efter många år och är jättedålig på bra restauranger. Nu får jag hit kompisar till helgen och vill ju kunna ta med dem ut och äta gott.

Är det någon som har nåt tips på restauranger ni vart på som ni verkligen gillade, god mat, bra service osv. Det behöver inte vara en viss typ av mat, utan bara det ligger i stan och inte alltför dyrt, så alla förslag tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Bra restauranger i Stockholm
  • Teresia78
     La Cucaracha  på Södermalm (deras hemsida görs om så just nu funkar den inte)

underbar spansk mat, både tapas och vanliga varmrätter
     gott vin till bra priser
    Cool bra service och bra prisklass både när det gäller mat och dryck

Har varit där både på romantisk middag med sambon, mysmiddag med mamma och på middag på kompisens möhippa, alla var såååå nöjda.

Lycka till!

Ps. Restaurang Barcelona på Sergels Torg har också jättegod mat och bra priser, du märker säkert att jag älskar spansk mat men det är så gott med tapas, finns alltid något för alla!
  • Sötling

Tack Teresia för bra tips. Jag älskar också spansk mat!!

• Sötling

Butterscotch, jag vet, det finns så mycket bra (tror och hoppas jag) att jag inte vet vad jag ska välja... Men hellre det än tvärtom antar jag. Ska kolla in sidan. Tack.

Några mera tips?

• skrutthumlan2

Jag gillar maten på east vid stureplan. I och för sig dyrt! de har asiatisk mat.
    Sen har ciao ciao stans goadaste pizzor enligt min mening. de har även god pasta!

Koh Phangan är en thailänsk restaurang som jag själv aldrig har ätit på men som flera har rekommenderat. de har underhållande regn och åska mitt i maten:) negativa är att det är en väldigt begränsad bordsbokning och det är ett populärt ställe!

• Pa1

Hej!

Vilken del av stan vill ni helst vara i?

• Teresia78

Åh så bra sötling Skrattande Skrattande Skrattande

• Sötling

Tack för mer goda tips Skratthumlan. Har faktiskt blivit rekommenderad Koh Phangan, men tyvärr tog de inte emot bordsbeställningar. Annars hade jag gärna prövat.

PA1: Det spelar inte så stor roll vart restaurangen ligger, bor i Vasastan men det behöver inte vara där. Kommer röra oss runt hela stan under helgen så är det någon restaurang vi jättegärna vill gå på så kan vi ju röra oss i den riktningen.

• Pa1

För ett par år sen tog jag med vänner från England till Wasahof och där var maten jättegod, inte svindyr och servicen helt otrolig utan att vara stel och tråkig som på andra flashiga ställen.

Annars tycker jag om Pelikan på söder (har dock inte varit där på länge), eller Jimmys Marina eller Göteborg i sjöstan (gratisbåt varje 15 min från söder). Grill har jag också bara hört gott om men tyvärr inte varit där själv.

Svar på tråden Bra restauranger i Stockholm