Duvungar och bo på balkongen!!Hjälp!!!
Jag har just kommit hem från semestern, när jag är ute och vattnar på balkongen upptäcker jag att det är mkt fågelskit på balkongen. I ena hörnet har vi en stor upp och nedvänd vit plastkruka som vi inte hunnit plantera nåt i ännu. Tycker det låg mkt fågelskit där. Helt plötsligt flyger en duva ut därifrån och jag hoppar högt..var inte beredd på det, när jag tittar närmre ligger det som det ser ut som ganska nykläckta duvungar som är alldeles rosa där. Duvorna har alltså boat och kläckt ungar i hörnet på balkongen under krukan när vi varit på semester. Någon som har nåt förslag på vad man kan göra eller vart man ska vända sig??Vi vill ju helst inte ha kvar duvorna på balkongen tills de har växt ur boet eftersom det kommer förmodligen innebära hela sommaren med fågelskit, smuts och att vi ej kan släppa ut katterna på balkongen. Men samtidigt har jag inte hjärta nog att flytta på boet då ungarna troligtvis dör..
HJÄLP!!!!FÖRSLAG???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-15 19:13:18:
Har pratat med djurskyddet nu hursomhelst..har ju iaf inte fått något svar här men vi beslöt att vänta en vecka för att se hur stora ungarna blir så de kanske kan ta hand om dem sedan när de är tillräckligt stora för att matas.